دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باند سرقت برای دستبرد به یک طلافروشی، نقشه عجیبی طرح کردند

آنها با حفر تونلی به طول 12 متر، از زیر مغازه وارد آنجا شدند و 8 کیلو طلا را به سرقت بردند. صبح یکی از روزهای مهر امسال، وقتی صاحب یک طلافروشی در خیابان دبیراعظم کرمانشاه، در مغازه‌اش را گشود با صحنه عجیبی روبه‌رو شد. حفره‌ عمیقی درست در وسط مغازه‌‌اش ایجاد شده بود و اثاثیه داخل مغازه به هم ریخته بود.

مرد طلافروش لحظاتی بعد وقتی فهمید از 8 کیلو طلایی که در مغازه وجود داشت خبری نیست، ماجرا را به پلیس اطلاع داد و چند دقیقه بعد تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی کرمانشاه، راهی طلافروشی شدند.

تونل 12 متری

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که سارقان با حفر تونلی به طول 12 متر، نقشه سرقت از طلافروشی را عملی کرده‌اند.ردگیری تونل، پلیس را به زمین متروکه‌ای در پشت مغازه رساند که ورودی تونل در آنجا بود. ماموران که خود را در برابر پرونده‌ای پیچیده‌ می‌دیدند، بررسی برای شناسایی سارقان را آغاز کردند اما هیچ‌کس کارگرانی را که از چند روز قبل در زمین متروکه مشغول کار بودند، نمی‌شناخت.

پرس و جو از ساکنان محل نشان می‌داد چند مرد که وانمود می‌کردند کارگر ساختمانی هستند از چند روز قبل در زمین متروکه مشغول به کار بودند. آنها برای اینکه توجه کسی را جلب نکنند، با پوشیدن لباس کارگری و اغلب در وسط روز که محله کاملا خلوت بود کارشان را شروع می‌کردند اما آنقدر حرفه‌ای بودند که هیچ‌کس به آنها شک نکرده بود. از طرفی صاحب طلافروشی نیز در این ماجرا به کسی مشکوک نبود و متوجه هیچ رفت‌وآمد مرموزی در اطراف مغازه‌اش نشده بود.

جست‌وجوی گسترده

تیم تحقیق وقتی در پرس و جو از همسایه‌ها نتوانست به سرنخی از سارقان دست پیدا کند، بررسی‌های خود را روی شناسایی طلاهایی که از مغازه مالباخته دزدیده شده بود، متمرکز کرد. ماموران که احتمال می‌دادند سارقان قصد فروش طلاهای مسروقه را داشته باشند، ماجرا را به تمامی طلافروشی‌ها و زرگری‌ها اطلاع دادند و به کمین سارقان نشستند.

جست‌وجو برای یافتن ردی از سارقان ادامه داشت تا اینکه 4 ماه بعد از وقوع سرقت، نخستین سرنخ‌ها در اختیار پلیس قرار گرفت. کارآگاهان در پرس و جو از طلافروشی‌ها، به یک زن و مرد جوان مشکوک شدند که در 4 ماه گذشته با مراجعه به چند مغازه در شهرهای مختلف، مقدار زیادی طلا فروخته بودند.

وقتی مشخص شد که طلاهای فروخته شده از سوی این زن و مرد، شباهت زیادی به نوع طلاهای سرقت شده از مغازه مالباخته دارد، این فرضیه که زوج جوان در جریان سرقت نقش داشته باشند، مدنظر قرار گرفت.

با صدور دستور قضایی، تحقیقات برای شناسایی تنها مظنونان پرونده شروع شد و کارآگاهان با استفاده از اطلاعات به‌دست آمده از شهروندان موفق شدند محل زندگی زوج جوان را در کرمانشاه شناسایی کنند.

مجرم سابقه‌دار

پلیس که خود را در یک قدمی کشف راز سرقت از طلافروشی می‌دید، تمامی رفت‌وآمدهای این زن و مرد را زیر نظر گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد مرد جوان یک مجرم سابقه‌دار است که پیش از این هم به اتهام سرقت دستگیر و راهی زندان شده بود.

بنابراین فرضیه اینکه آنها در سرقت از طلافروشی دست داشته‌‌اند قوت گرفت و دستور بازداشت آنها صادر شد.سرهنگ اسفندیار امیدی - رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه- با بیان این خبر گفت: با کشف مقداری از طلاهای مسروقه در خانه این زوج، هر دوی آنها به اداره آگاهی انتقال یافتند و تحت بازجویی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با توجه به شواهد و مدارکی که پلیس به دست آورده بود، مرد جوان به سرقت از طلافروشی اعتراف کرد و مدعی شد که در این ماجرا چند نفر دیگر نیز همدست او بوده‌اند.

متهم گفت: بعد از اینکه من و همدستانم طلافروشی مورد نظر را شناسایی کردیم، فهمیدیم که پشت مغازه یک زمین متروکه است و نقشه سرقت از آنجا را طراحی کردیم. ما در پوشش کارگر ساختمانی، در ساعات خلوت روز کار حفر تونل را انجام می‌دادیم تا اینکه بعد از 10 روز به کف طلافروشی رسیدیم. سپس با استفاده از وسایلی که داشتیم، کف مغازه را سوراخ کردیم و بعد از ورود به آنجا، 8 کیلو طلا سرقت کردیم.

سرهنگ امیدی با اشاره به دستگیری 19 نفر از خریداران اموال مسروقه افزود: بعد از اعترافات متهم، وی و همسرش بازداشت شدند و تحقیقات برای دستگیری همدستان آنها ادامه دارد.

کد خبر 100758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز