گروه حوادث: تبهکار حرفه‌ای که از 25 سال قبل، دست به سرقت خودرو و لوازم داخل آن در تهران و شهرهای اطراف می‌زد، برای هجدهمین بار دستگیر شد.

پلیس در مخفیگاه این مرد کلکسیونی از 200 عروسک و 500 کیف زنانه و مردانه کشف کرد که او در سال‌های گذشته به سرقت برده بود.ظهر 25 خرداد امسال، ماموران گشت کلانتری 101 تجریش متوجه یک پژو پرشیا شدند که شماره پلاک آن دستکاری شده بود.

آنها بعد از متوقف کردن خودرو، به تحقیق از مرد راننده پرداختند اما او مدعی شد که چند روز قبل خودرو را از مرد ناشناسی خریده و هنوز کار انتقال سند آن را انجام نداده است. اظهارات مرد میانسال در حالی بیان می‌شد که پلیس در استعلام شماره پلاک اصلی پژو پرشیا، متوجه شد که این خودرو 2 سال قبل از یکی از محله‌های تهران به سرقت رفته و از آن زمان تاکنون اثری از آن به دست نیامده است.

آزادی با وثیقه

با این اطلاعات، مرد میانسال به دادسرای جنایی تهران انتقال یافت و مقابل دادیار شعبه قرار گرفت. متهم در تمامی مراحل تحقیقات ادعا کرد که خودرو را از فرد دیگری خریده و از سرقتی بودن آن خبر نداشته است.

این در حالی بود که مادر او نیز مدارکی در اختیار ماموران قرار داد که نشان می‌داد اسم واقعی متهم علیرضاست و او تاکنون هیچ سابقه کیفری نداشته است. بنابراین دادیار پرونده برای مرد میانسال وثیقه صادر کرد و او بعد از انگشت‌نگاری و سپردن وثیقه آزاد شد.

فرار ناکام با نارنجک

مدت زیادی از آزادی متهم نگذشته بود که نتایج انگشت‌نگاری، راز مهمی را برای پلیس فاش کرد. گزارش اداره تشخیص هویت آگاهی نشان می‌داد متهم که خود را علیرضا معرفی کرده بود، یک سارق سابقه‌دار به نام غلامرضاست که از سال 63 تاکنون 17 بار به اتهام سرقت خودرو و جعل پلاک و سند آن دستگیر و راهی زندان شده است.

این مرد در سال 71 زمانی که در محاصره ماموران قرار گرفته بود، با پرتاب نارنجک به سوی آنها قصد فرار از حلقه محاصره را داشت که خوشبختانه با عکس‌العمل بموقع پلیس، دستگیر شد و در این حادثه به هیچ‌یک از ماموران آسیبی نرسید.

با این اطلاعات، دستور بازداشت متهم صادر شد اما زمانی که ماموران برای دستگیری او راهی آدرسی شدند که وی اعلام کرده بود، مشخص شد که این آدرس جعلی و متهم بدون برجا گذاشتن سرنخی از خودش متواری شده است.

تعقیب سایه‌ به‌ سایه

پلیس که خود را در برابر یک مجرم حرفه‌ای می‌دید، تمامی پرونده‌های کیفری غلامرضا را از بایگانی بیرون کشید و همه پاتوق‌هایی را که احتمال می‌رفت این مرد در آنجا مشاهده شود، شناسایی کرد. ماموران به صورت نامحسوس تمامی این محل‌ها را زیر نظر گرفتند و به کمین تبهکار حرفه‌ای نشستند.

سرانجام بعد از گذشت چند ماه تعقیب و مراقبت، این مرد در یکی از پاتوق‌هایش آفتابی شد و ماموران با تعقیب او موفق شدند مخفیگاهش را در کرج شناسایی کنند.

دادیار پرونده دستور بازداشت متهم را صادر کرد و مخفیگاه او تحت محاصره پلیس درآمد. بعد از گذشت 10 ساعت، سرانجام مرد میانسال که قصد داشت سوار بر یک خودروی پراید وارد مخفیگاهش شود، در محاصره پلیس گرفتار شد و قبل از اینکه فرصت فرار پیدا کند، به دام ماموران افتاد.

کلکسیون کیف و عروسک

بعد از دستگیری غلامرضا، ماموران قدم به مخفیگاه او گذاشتند و در آنجا با کلکسیونی از اموال مسروقه روبه‌رو شدند. در یکی از اتاق‌ها، بیش از 200 عروسک و 500 کیف مردانه و زنانه وجود داشت که این مرد در سال‌های گذشته آنها را به سرقت برده بود.

در دیگر اتاق‌ها نیز 50 عدد کارت خودرو، یک قبضه کلت کمری با 8 عدد تیر، بی سیم ، اسناد ملکی و مقدار زیادی لوازم مسروقه دیگر کشف شد و مرد میانسال به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت.

دزدی که پیشنهاد رشوه می‌داد

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بعد از دستگیری غلامرضا، یک مالخر که اموال مسروقه را از وی می‌خرید دستگیر شد و پلیس توانست 40نفر از کسانی که اموالشان از سوی متهم به سرقت رفته بود را شناسایی کند.

وی با اشاره به اینکه ارزش اموال به سرقت رفته از این افراد 500 میلیون تومان برآورد شده است، افزود: بررسی سوابق متهم نشان می‌دهد که وی همیشه هنگام  دستگیری سعی می‌کرد با پیشنهاد رشوه به ماموران پلیس فرار کند. او آخرین بار نیز قصد داشت با پیشنهاد رشوه میلیونی ماموران را فریب دهد که موفق نشد و رشوه او ضمیمه پرونده شد.

سرهنگ محمدیان از کسانی که در سال جاری از خودروی آنها در مناطق شمال پایتخت سرقت شده، خواست برای پیگیری پرونده خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی  تهران مراجعه کنند.

کد خبر 100514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز