سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۹
۰ نفر

گروه حوادث: فرار ناکام 3 جوان موتورسوار پرده از راز باند زورگیری برداشت. اعضای این باند با سوءاستفاده از تاریکی هوا دست به سرقت از رهگذران می‌زدند

از چند ماه قبل، شکایت‌های متعددی در اختیار پلیس تهران قرار گرفت که از فعالیت یک باند زورگیری در شهر حکایت داشت. بررسی‌ این شکایت‌ها نشان می‌داد که سارقان، سوار بر یک موتورسیکلت پولسار آبی‌رنگ در خیابان‌های خلوت شهر پرسه می‌زنند و بعد از شناسایی رهگذران، به آنها حمله‌ور شده و با تهدید چاقو اموالشان را به سرقت می‌برند.

با افزایش شکایت‌ها، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان شروع شد. ماموران در نخستین اقدام، مشخصات موتورسیکلت سارقان را به تمامی تیم‌های گشت پلیس گزارش کردند و بررسی‌ها برای ردیابی سارقان شروع شد.

ساعت 3 بامداد دهم بهمن ماه، ماموران گشت کلانتری 148 انقلاب در خیابان ولیعصر، به 3 سرنشین یک موتورسیکلت پولسار آبی رنگ که با سرعت بالایی در خیابان در حال حرکت بود، مشکوک شدند. سرنشینان موتور با مشاهده پلیس فرار کردند ولی چند دقیقه بعد به‌علت سرعت زیاد، راننده موتور کنترل آن را از دست داد و هر سه مرد جوان با زمین برخورد کردند.

بعد از دستگیری مردان جوان و کشف 3 قبضه چاقو از آنها، هر سه متهم به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند و در همان تحقیقات اولیه مشخص شد آنها از مجرمان سابقه‌داری هستند که بارها به اتهام کیف‌قاپی، سرقت لوازم خودرو و سرقت منزل دستگیر و راهی زندان شده بودند.

با مشخص شدن این موضوع، بازجویی از متهمان آغاز شد و آنها با اعتراف به زورگیری از رهگذران، گفتند: ما بعد از تاریک شدن هوا، با استفاده از یک موتورسیکلت پولسار آبی و هوندای مشکی در خیابان‌های غرب تهران پرسه می‌زدیم و بعد از شناسایی رهگذران، به آنها حمله کرده و با تهدید چاقو اموالشان را به سرقت می‌بردیم.

سرهنگ مهدی قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهمان، یکی دیگر از همدستان آنها نیز دستگیر شد و مالباختگانی که اموالشان با این شیوه به سرقت رفته می‌توانند برای شناسایی سارقان و طرح شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 100878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز