سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: برخی از خبرهای مهم و صفحه یک تعدادی از رسانه‌های جهان به مسئله حمله خبر نیروهای غربی به طالبان در افغانستان و عملیات مشترک نیروهای امریکایی و نیروهای امنیتی پاکستان اختصاص دارد.

نیویورک تایمز از «دستگیری فرمانده ارشد طالبان در عملیات مشترک و سری»  توسط نیروهای امنیتی  پاکستانی و امریکایی خبر داده است.بنا به گفته مقام‌های امریکایی "ملا عبدل غنی برادر" در کراچی ،پاکستان در طی یک عکلیات سری به چند روز پیش به اسارت درآمده است.

این روزنامه در خبری دیگر از حمله اخیر به مواضع طالبان در افغانستان پرداخته و تیتر زده است:به گفته متحدان نیمی از طالبان در شهر کشته شده یا فرار کرده اند».

عکس یک این نشریه به بازی‌های المپیک زمستانی ونکوور اختصاص دارد.

نشریه انگلیسی گاردین نوشته است:«ائتلاف به پیش می‌رود،درحالیکه آمارتلفات غیرنظامیان به 20 رسیده» .تیتر دیگر صفحه اول این روزنامه به صحبت‌های هیلاری کلینتون درباره ایران اختصاص دارد.

خبر دیگر این نشریه به «کشته‌شدن 18 نفر در حادثه قطار در بلژیک »می‌پردازد.

اشپیگل،نشریه پرمخاطب آلمانی تیتر خبر اول خود را به نقل قولی از "هانس بلیکس"،رئیس پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت و گو با این نشریه اختصاص داده است:«ایران ساکت نمی‌نشیند تا تماشاگر حمله به خود باشد». او که به‌عنوان بازرس سازمان ملل نیز برای پیداکردن سلاح هسته‌ای به ایران سفر کرده بود در این مصاحبه درباره احتمال توانایی ایران در غنی‌سازی اورانیوم و تاثیر تحریم ها صحبت می‌کند.

آژانس خبری خاورمیانه، منا در صفحه اول خود به این موضوع‌ها می‌پردازد:
«مقام‌های کویتی می گویند این کشور برای راه‌اندازی انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای آماده می‌شود».

این رسانه در تیترهایی دیگر از «جست‌‌و‌جوی دوبی برای یافتن 11 اروپایی مسئول کشتار حماس»،«اخراج نماینده یونیسف توسط گامبیا» و «وقوع زلزله‌ای شدید در شرق اندونزی» خبر داده‌است.

کد خبر 101657

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز