چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: برخی از رسانه‌های پرتیراژ جهان در صفحه اولشان موضوع های زیر پرداخته‌اند:

شانگهای دیلی تیتر اولش درباره اولین سرشماری ملی در خصوص آلودگی در این کشور است:«چین با داده‌های مربوط به آلودگی گامی مهم برداشته» و در این خبر به نتایج پژوهشی درباره تعداد، نوع و ... منابع آلودگی در این کشور پرداخته است. این سرشماری دو سال طول کشیده و چین با در دست داشتن اطلاعات کافی برنامه 45 ساله ای را تنظیم خواهد کرد.

دیگر تیترهای این نشریه درخصوص مسائل جهانی عبارتند از:«برنده انتخابات اوکراین با چالش‌های حقوقی از سوی کاندیدای مغلوب رو به روست» ، «مقام‌های اروپایی آماده آغاز کار» درباره تصمیم‌گیری اخیر در پارلمان اروپا برای زمان آغاز کار کمیسیون اروپا و «بهمن در افغانستان جان 28 نفر را گرفت».

نشریه انگلیسی گاردین در صفحه اولش نوشته: «تلفات جنگی بیمارستان‌های انگلیس را تحت فشار قرار داده» و در این خبر به افزایش تعداد مجروحان انگلیسی در افغانستان با توجه به حمله های اخبر پرداخته و نیاز به تخت های بیشتر.

در دیگر خبرهای این نشریه درباره « انحلال مجلس سریلانکا» وبا «یورش چاوز به سمت مخاطبان رادیو» درباره برنامه جدید هوگو چاوز با نام"ناگهان چاوز" که بدون اعلام قبلی و به طور ناگهانی در هر ساعتی از روز آغاز می شود، نوشته است.

لس‌انجلس تایمز،نشریه پرتیراژ آمریکایی تیتر اولش این است: «ونکوور با بی خانمانی دست و پنجه نرم می کند».

این نشریه در دیگر خبرهایش به تایید مرگ رهبر طالبان پاکستان از سوی این گروه ، در افغانستان و «اندازه‌گیری عشق توسط دانشمندان» پرداخته است.

خبر اول شیکاگو تریبیون به برف و سرما ختصاص دارد:«برف و باد روی رفت‌و آمد صبح گاهی تاثیر گذاشته».

«از پالین نترس» یادداشتی درباره سارا پالین، فرماندار پیشین آلاسکا و نگاه مطبوعات به او و تلاش گوگل در تبدیل سرویس ای میل این موتور جست و جو به شبکه ای اجتماعی در رقابت با شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر دیگر مطالب صفحه یک این نشریه اند.

کد خبر 101374

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز