چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پس از اتمام شمارش 100 درصد آراء انتخابات ریاست جمهوری اوکراین ویکتور یانوکویچ با کسب چهل‌و هشت و 95 دهم درصد به عنوان پیروز این انتخابات اعلام شد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیسیون مرکزی انتخابات اوکراین ویکتور یانوکویج نامزد طرفدار روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را به عنوان پیروز نهایی اعلام کرد. [شمارش معکوس برای پایان نارنجی‌ها در اوکراین]

بر اساس بیانیه این کمیسیون، با اتمام شمارش 100 درصد آرا انتخاباتی یانوکویچ با کسب 48.95 درصد در مقابل رقیب خود یولیا تیموشنکو نخست وزیر اوکراین به پیروزی رسیده است.

این در حالی است که نامزد بازنده انتخابات اوکراین از پذیرش این نتیجه ابراز ناخرسندی کرده و از طرح شکایت به دادگاه قانون اساسی این کشور با ادعای تقلب در انتخابات خبر داده است.

تیموشنکو که 45.47 درصد آرا را به دست آورده و فاصله وی با یانوکویچ تنها 3.5 درصد است، این اختلاف ناچیز را دلیلی بر بروز تخلفهای انتخاباتی در روز یکشنبه از سوی طرفداران یانوکویچ می داند.

بیانیه کمیسیون انتخابات همچنین حاکی است که 4.36 درصد آرا انتخاباتی علیه هر دو نامزد شرکت کننده در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به ثبت رسیده و 1.19 درصد آرا نیز ابطال شده است.

خاطرنشان می‌شود که انتخابات روز یکشنبه اوکراین با استقبال کشورهای غربی و روسیه روبرو شده است. اتحادیه اروپا و آمریکا ضمن به رسمیت شناختن نتیجه انتخابات اوکراین از آن به عنوان رویدادی دموکراتیک یاد کرده اند. [بازگشت اوکراین به جبهه روسیه]

کد خبر 101426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز