چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه‌ آمریکا هفته‌ آینده برای دیدار با رهبران قطر و عربستان به این دو کشور سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، فیلیپ کراولی، معاون وزیر امور خارجه‌ آمریکا اظهار داشت: هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا هفته‌ آینده راهی قطر و عربستان می‌شود و با رهبران این دو کشور دیدار خواهد کرد.

وی تاکید کرد: کلینتون روز یکشنبه با حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر و حمد بن جاسم جبر آل ثانی، نخست‌وزیر این کشور نشستی را در دوحه برگزار می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه‌ آمریکا خاطر نشان کرد که کلینتون همچنین در همایش آمریکا و جهان اسلام که به میزبانی دولت قطر و مرکز سابان وابسته به اندیشکده آمریکایی بروکینگز برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

بر اساس گزارش سایت اینترنتی شبکه‌ الجزیره، کراولی افزود: هیلاری کلینتون، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز در عربستان با ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه و سعود فیصل، وزیر امورخارجه‌ی این کشور دیدار می‌کند.

وی به جزئیات مذاکرات کلینتون با رهبران عربستان و قطر اشاره‌ای نکرد، اما یک مقام مسئول آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، تاکید کرد که این مذاکرات بر محور برنامه‌ هسته‌ای ایران، تلاش‌های دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا جهت تحقق صلح بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی و تحولات عراق با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور استوار است.

کد خبر 101413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز