همشهری آنلاین: کودکان و نوجوانان مبتلا به دیابت نوع 1 می‌توانند از وسیله لوزالمعده مصنوعی برای کاهش خطر پایین آوردن خطرناک قند خون سود ببرند و بیماری‌شان کنترل شود.

 به گزارش هلث‌دی این یافته‌ها که در شماره 5 فوریه نشریه لنست منتشر شده است، استفاده از لوزالمعده مصنوعی را در افراد در سنین 5 تا 18 در محیط بیمارستانی مورد بررسی قرار داد.

این وسیله که حسگرهای قند خون و پمپ‌های انسولین را با هم ترکیب می‌‌کند،‌ و دوزهای انسولین مورد نیاز بیماران در هنگام خواب وارد خون آنها می‌کند.

کنترل کردن قند خون در شب در بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 چالشی به حساب می‌آید. اگر میزان قند خون به میزان‌های به طور خطرناک پایین بیاید،‌ فرد دیابتی می‌تواند دچار تشنج، اغما و حتی مرگ شود.

 این پژوهشگران دریافتند که مشارکت‌کنندگان در این بررسی هنگامی که از سیستم لوزالمعده مصنوعی استفاده کردند، در مقایسه با استفاده از روش "دستی"، در طول شب دو برابر بیشتر به میزان هدف قند خون رسیدند.

محقق ارشد، رومان هورکا، از انستیتو علوم متابولیک در دانشگاه کمبریج در انگلیس درباره این بررسی گفت: "این بررسی‌ها نشان می‌دهد که سیستم‌های خودکارشده نه تنها می‌توانند به افراد کمک کنند تا دیابت‌شان با حفظ کنترل خوب قند خون، درمان کنند،

همچنین کیفیت زندگی را برای افراد مبتلا به دیابت  نوع 1 و خانواده‌های‌شان با کاهش دادن خطر کاهش قند خون بهبود می‌بخشند."

"این نتایج بیانگر آن است که وسائل حلقه - بسته ممکن است بتوانند به طور قابل‌توجهی خطر ایجاد عوارض در ادامه زندگی را دز این بیماران با کاهش یا حتی غلبه بر بار موارد افت قند خون بکاهند."

کد خبر 101120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز