شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت به زودی در جدیدترین بسته امنیتی خود، یک باگ 17 ساله در سیستم عامل ویندوز را برطرف خواهد کرد

به گزارش بی‌بی‌سی، به ‌روزرسانی ماه فوریه، حفره‌ای را که از زمان سیستم عامل DOS تاکنون در سیستم عامل‌های مایکروسافت وجود داشته برطرف خواهد کرد.

این رخنه برای اولین بار در نسخه 3.1 ویندوز NT ایجاد شد و تقریباً در تمام نسخه‌های ویندوز با امروز ظاهر شده‌است.

یکی از متخصصان امنیتی گوگل به نام تاویس اورماندی برای اولین بار در ژانویه 2010 این باگ را کشف کرد. این باگ در بخشی از برنامه ویندوز است که به نسخه‌های این سیستم عامل اجازه اجرای برنامه‌های قدیمی را می‌دهد.

اورماندی همچنین راهی برای آشکار کردن این باگ در ویندوز XP، سرور 2003 و 2008 و همچنین ویندوز ویستا و 7 کشف کرده‌است.

گفتنی‌است که بسته فوریه علاوه بر این 25 باگ دیگر از جمله باگ‌های آفیس XP، 2003 و 2004 برای سیستم عامل مکینتاش را برطرف خواهد کرد.

این اولین به‌روزرسانی وسیع مایکروسافت برای رفع مشکلات امنیتی محصولات خود نیست. در اکتبر 2009 مایکروسافت برای رفع 34 رخنه امنیتی بزرگترین بسته به روزرسانی خود را منتشر کرد.[مایکروسافت بزرگترین بسته امنیتی خود را منتشر می‌کند]

همچنین در ژانویه 2010 برای رفع رخنه امنیتی در مرورگر اینترنت خود یک بسته خارج از نوبت منتشر کرد.[بسته امنیتی خارج از نوبت برای مرورگر مایکروسافت]

در هفته‌ای که گدشت یک متخصص امنیتی خبر از وجود رخنه دیگری در مرورگر مایکروسافت داد که به هکرها اجازه دسترسی به فایل‌های کاربران را می‌دهد. مایکروسافت در مورد این رخنه یک بولتن امنیتی منتشر کرده‌است.

کد خبر 101065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز