همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه گفت: در این مقطع خاص، پیام راهپیمایی 22 بهمن به دشمنان انقلاب این است که تمام سناریوها و توطئه‌های آنان شکست خورده و ملت ایران با تمام توان در صحنه حاضراست

 به گزارش ایرنا، منوچهر متکی  15 بهمن در حاشیه تجدید میثاق مسوولان و کارکنان وزارت امور خارجه با آرمان‌های امام (ره) در حرم مطهر درجمع خبرنگاران افزود: پیام حضور جمعی ملت ایران دلگرمی طرفدارانش در سراسر دنیا و پیام ناامیدی برای دشمنان است.

وی همچنین رهبری و مردم را از محورهای اساسی پیروزی انقلاب اسلامی ذکر کرد و اظهار داشت: تفاوت 15 خرداد 42 با 22 بهمن 57 که هدف و رهبری هر دو نهضت یکی بود آن است که در 15 خرداد 42 بسیاری پیام نهضت را دریافت نکردند و حضور فراگیر در نهضت نداشتند.

متکی ادامه داد: اما این امر در 22 بهمن 57 به اوج خود رسید و هر کسی که در ایران بود به صحنه آمد و در رفراندوم جمهوری اسلامی 98 درصد مردم شرکت کردند و همچنین قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی با اکثریت آرای مردم تصویب شد.

وی اضافه کرد: تمام این 30 سال دوران انقلاب را که مرور می کنیم و در هرجای انقلاب با مشکلی مواجه شدیم و فتنه‌ای و مساله‌ای برای نظام و انقلاب ایجاد شد بعد از جهت گیری‌های مدبرانه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و مقاومت جانانه مردم همه    توطئه‌ها و فتنه ها خنثی شد.

وزیر امور خارجه گفت: ‌مردم ایران در همه حوادث و دوره های انقلاب در سختی ها، دشواری‌ها، راحتی ها و شادمانی‌ها، غم و شادی را با یکدیگر تقسیم کردند و همه یک هدف را دنبال می کردند و آن نیز دفاع از نظام اسلامی بود.ک/2

کد خبر 100987

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز