همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه گفت:‌ دستگاه دیپلماتیک کشور دخالت‌های نادرست و اظهارات ناصواب کشورهایی که در امور داخلی ایران دخالت می‌کنند را به دقت رصد خواهد کرد و بحث کاهش روابط اقتصادی با این کشورها را در دست بررسی دارد.

به گزارش ایلنا منوچهر متکی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با یوسف‌بن‌علوی وزیر امور خارجه عمان با بیان اینکه برخی طراحی‌‌های خاص تبلیغاتی برای وارونه جلوه دادن انتخابات ایران داشتند، اظهار داشت:‌ پاسخ هوشمندانه رهبر انقلاب و مقاومت ملت ایران تمامی این نقشه‌ها را نقش بر آب کرد.

وی افزود: کشورهایی که با اظهارات مداخله‌جویانه خود در امور داخلی ایران دخالت کردند باید بدانند اظهارات آنها بر مناسبات دوجانبه‌شان با ما تاثیرگذار خواهد بود و هر زمان که به جمع‌بندی کاهش سطح روابط با این کشورها دست پیدا کنیم بر اجرای آن تردید نخواهیم کرد و آن را عملیاتی می‌کنیم.

منوچهر متکی همچنین در رابطه با مدارکی که وزارت خارجه با استناد به آنها بحث دخالت آمریکا و اسرائیل در ترور دانشمند ایرانی را مطرح کرده است گفت: موضوع امنیت در هر کشوری بحثی کلان است و رهگیری آفات امنیتی پروسه‌ای است که برعهده سیستم‌های اطلاعاتی آن کشور محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورمان نیز با رصد مجموعه تحولاتی که رویکرد آنها منجر به یک اقدام ضدامنیتی می‌شود و نیز آنچه روز گذشته به دست دشمنان انقلاب و ملت ایران اتفاق افتاد را در دست بررسی دارند و ما صرفنظر از بیانیه‌های برخی محافل در پی یافتن نقاط دقیق این اقدام هستیم و اطلاعات آن را نیز به افکار عمومی منتقل خواهند کرد.

کد خبر 99437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز