همشهری آنلاین: مواضع غرب در قبال برنامه اصولی وصلح‌آمیز هسته‌ای ایران غیرمنطقی و غیر اصولی است

به گزارش گروه  ایسنا منوچهر متکی وزیر امور خارجه در مراسم سی‌و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در محل وزارت خارجه برگزار شد با اشاره به کفایت اسلام برای حل و فصل معضلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جهان افزود: امروز انقلاب اسلامی در همه حوزه‌های بشری، دارای مواضع و نظرات سازنده و اصولی است.

متکی در ادامه با استناد به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) که فرمودند « نباید یک واحد پول را به طور همزمان بیش از یک بار قرض داد» گفت: سیستم سفته‌بازی بانک‌های دنیا که یک واحد پول در آنها حتی ده دفعه قرض داده می‌شود، یکی از عوامل بحران مالی جهان است.

وی مواضع غرب را در مقابل برنامه اصولی و صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان نیز غیراصولی و غیرمنطقی دانست و گفت: رویکرد غرب در این زمینه مبتنی بر واقعیت‌ها نیست و بی‌جهت اقدام به القای تردید می‌نمایند، این در حالی است که فکری به حال سلاح هسته‌ای رژیم اشغالگر قدس نمی‌کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، رهبری خردمندانه و حکیمانه مقام معظم رهبری را رمز پایداری انقلاب توصیف کرد و گفت: معظم له طی 20 سال گذشته در یک رابطه صادقانه با مردم و پروردگار هدایت جامعه را به عهده گرفته است و حرف ایشان در هنگام فتنه‌ها و عدم شفافیت‌ها، فصل‌الخطاب است.

وزیر امور خارجه در پایان افزایش غنای تمدن و احیای ارزش‌های دینی در تقابل سکولاریزم را ارمغان انقلاب اسلامی به جهانیان معرفی و اظهار امیدواری کرد ضمن وفاداری به خون شهدا، سی و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی همراه با نشاط و موفقیت بیش از پیش باشد.

کد خبر 101455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز