گروه اقتصادی: رئیس‌جمهور برای چندمین بار در یکسال اخیر، سه‌شنبه‌شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی، ابعاد جدیدی از قانون اصلاح یارانه‌ها را توضیح داد.

احمدی‌‌نژاد در این گفت‌وگو تلاش کرد به برخی ابهامات و سؤالات ایجاد‌شده در ذهن مردم از زمان تعیین خوشه‌بندی‌ها، پاسخ دهد. صریح‌ترین پاسخ رئیس‌جمهور این بود که مردم خوشه‌بندی‌ها را کنار بگذارند؛ چرا که خوشه‌بندی‌ها مبنای پرداخت یارانه‌ها نیست و به همه مردم یارانه داده می‌شود. این دیدگاه رئیس‌جمهور دومین اصلاحیه در موضوع یارانه‌ها در 3هفته اخیر به‌شمار ‌می‌آید.

چندی پیش نظر مرکز آمار مبنی بر ندادن یارانه به خوشه سوم از سوی دولتی‌ها اصلاح شد و با توجه به اظهارات سه‌شنبه شب رئیس‌جمهور به‌نظر می‌رسد فعلا خوشه‌بندی‌ ملاک پرداخت یارانه نیست؛ به‌رغم اینکه در 3 هفته گذشته روی این سامانه تبلیغات زیادی شده بود.

به گزارش مهر، رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مردم نگران خوشه‌بندی درآمدی مرتبط با هدفمندسازی یارانه‌ها نباشند، اعلام کرد: یارانه‌ها به همه مردم تعلق می‌گیرد اما برای برخی بیشتر خواهد بود، همچنین یارانه‌ها قبل از اصلاح قیمت‌ها به حساب مردم واریز خواهد شد.

احمدی‌نژاد  گفت: من از مردم خواهش می‌کنم اصلاً خوشه‌بندی را از ذهنشان کنار بگذارند. وی خاطر نشان کرد: یارانه‌ها به همه مردم پرداخت می‌شود مگر کسانی که خودشان متقاضی دریافت آن نباشند، البته طبیعی است که به برخی اقشار باید مبالغ زیادی پرداخت شود.

وی افزود: به بعضی از اقشار از جمله کسانی که حقوق ثابت دارند و همچنین کارمندان، کارگران، کسبه جزء و کشاورزان حتماً یارانه پرداخت خواهد شد و هیچ‌گونه جای نگرانی وجود ندارد و دولت در این طرح کاملاً همراه با مردم جلو خواهد رفت و تا زمانی که به نقطه اطمینان‌بخشی نرسد،اقدامی انجام نخواهد داد و این طرح را یک طرح بلند‌مدت می‌داند.

رئیس‌جمهور خوشه‌بندی را مدل جدیدی در طرح هدفمندکردن یارانه‌ها دانست و گفت: خوشه‌بندی‌ها مبنای پرداخت یارانه‌ها نیست؛ چرا که هنوز دسته‌بندی‌ها نهایی نشده است.

کد خبر 100966

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز