سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

واشنگتن‌: نتایج تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد، تداوم و پایداری ازدواج با زنان شاغل بیشتر از زنانی است که فقط خانه دار هستند.

به گفته کارشناسان، در صورتی که زنان شاغل باشند تساوی بین کار‌های خانه و بیرون از منزل بین زن و مرد ایجاد می‌شود و حضور آنها در هر دو بخش، زمینه بروز اختلافات به علت ناآگاهی ازشرایط خانه با بیرون از منزل را از بین می‌برد.

این  در حالی است که برخی هنوز بر این باورند، آمار طلاق در خانواده‌هایی که زنان شاغل هستند، بیشتر است. با وجود این، تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و تا کنون در فاصله زمانی حدود 30 سال بیش از 1000 زوج در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

مبارزه با سیگار

لندن:  در حال حاضر حدود 21 درصد جمعیت انگلیس را افراد سیگاری تشکیل می‌دهند و این نکته به یکی از نگرانی‌های دولت تبدیل شده است. به همین دلیل مقامات قصد دارند با به کارگیری تمهیداتی، شمار افراد سیگاری را تا سال 2020 به 10 درصد کاهش دهند. به همین دلیل علاوه بر محدود کردن بسیار جدی تبلیغات سیگار، بنا شده است که فروش سیگار در دستگاه‌هایی که به طور خودکار و با دریافت پول کالای مورد نظر را به مشتری تحویل می‌دهند هم ممنوع شود.

این دستگاه‌ها هله‌هوله‌هایی مانند چیپس و پفک و نوشابه را در قبال دریافت پول به طور خودکار به مشتری تحویل می‌دهند و سیگار هم یکی از اجناس این دستگاه‌هاست. اما به گفته مقامات، خرید راحت سیگار یکی از عواملی است که افراد سیگاری را به ادامه سیگار کشیدن تشویق می‌کند و باید خرید آن را سخت و سخت‌تر کرد.

فریاد کشیدن سر طوطی 

ادینبرا: مردی که برای نشان دادن مخالفتش با مادربزرگش، سر طوطی خانگی این زن مسن فریاد کشیده بود به زندان افتاد. ماجرا از این قرار بود که این مرد با مادربزرگش بر سر ارثیه خانوادگی دچار اختلاف نظر شد و برای اینکه او را عصبانی کند بر سر طوطی‌اش فریاد کشید.

این اقدام موجب شد که طوطی مادربزرگ از خواب بپرد و دچار نوعی ناراحتی عصبی شود. به همین دلیل مادربزرگ از نوه‌اش به دادگاه شکایت کرد. دادگاه این مرد میانسال را به تحمل یک هفته حبس محکوم کرده است.

گفتنی است زمانی که این مرد از زندان آزاد شود باید با خرید یک بسته شکلات گران‌قیمت از طوطی مادربزرگش دلجویی کند تا از طولانی تر شدن دوره محکومیتش جلوگیری نماید. در غیر این صورت او باید مدت بیشتری در زندان بماند و غرامت درخواست مادربزرگش بابت بیماری طوطی را هم بپردازد.

ترساندن همسر سابق

استکهلم:  مرد 59 ساله‌ای برای اینکه همسر سابق خود را بترساند و از او انتقام بگیرد از نقطه ضعف اغلب زنان استفاده کرد. این مرد 19 موش کوچک را از طریق صندوق پستی خانه همسر سابقش وارد خانه او کرد.

این زن هنگامی که به خانه بازگشت با گروهی از موش‌ها مواجه شد که در همه جای خانه‌اش حضور داشتند و به اندازه‌ای ترسید که دچار شوک شد و روی زمین افتاد. در همین حال نگهبان ساختمان او را به بیمارستان انتقال داد.

گفتنی است این زن هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان به سر می‌برد و همسرش هم که در حال انداختن موش‌ها به داخل خانه، توسط همسایگان مشاهده شده است در زندان به سر می‌برد.

این مرد به خبرنگاران گفت که همسرش به بهانه‌های غیرمنطقی از اوجدا شده است و به همین دلیل همیشه می‌خواسته از او انتقام بگیرد. گفتنی است وکیل این زن از شوهر سابق اوشکایت کرده است.

کد خبر 100879

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز