دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۵ - ۰۹:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع بیمارستانی اعلام کردند:وضعیت جسمانی اوگوستو پینوشه پس از انجام یک دور عمل جزیی قلب به ثباتی نسبی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، مقامات پزشکی بیمارستان نظامی سانتیاگو افزودند:عمل جراحی دومی را بر پینوشه انجام نخواهند داد.

پیشتر منابع نزدیک به پینوشه از احتمال انجام یک عمل بای پاس خبر داده بودند،اما از آنجایی که این عمل بر فردی که 91 سال دارد،بسیار خطرناک است.پزشکان جراحی بای پاس بر پینوشه را تایید نکرده‌اند.

روز یکشنبه 3دسامبر پس از انتقال پینوشه به بیمارستان عمل آنژیو  روی وی انجام شد. یکی از پزشکان تیم درمان پینوشه در این باره گفت: به انجام عمل جراحی بای پاس پس از انجام آنژیو برای باز کردن شریان اصلی قلب وی نیاز نبود.


این پزشک با بیان این که چنین جراحی‌ای برای شخصی در این سن و سال با خطرات بسیاری همراه است، گفت: هیچ عمل بای پسی به انجام نرسید. ما فکر نمی‌کنیم انجام عمل قلب باز نیز لازم باشد.

او ادامه داد: او رو به بهبودی است و هوشیار است و با ما و خانواده‌اش حرف می‌زند.
اما این پزشک همچنین گفت: شرایط پینوشه جدی است و 24 تا 48 ساعت آینده برای وی بسیار حساس و حیاتی است.


وی همچنین از جمع شدن آب در ریه‌های پینوشه خبر داد و آنرا دومین مشکل وی اعلام کرد که اکنون برطرف شده است.
پسر پینوشه نیز گفت: پدرش پس از آنژیو از مرگ نجات یافت.

ژنرال آگوستو پینوشه که از سال ‪ ۱۹۷۳‬تا ‪ ۱۹۹۰‬به مدت ‪ ۱۷‬سال زمام امور در شیلی را به دست داشت، تعداد زیادی از مخالفین خود را به قتل رساند و گفته می‌شود در زمان حکومت وی بیش از 3 هزار نفر کشته ویا ناپدید شده‌اند.

او که‌اکنون در بستر بیماری با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند، همچنین متهم است که در دوران دیکتاتوری خود بارها مرتکب فساد اخلاقی و اقتصادی شده‌است.

مخالفین پینوشه پس از پایان دوران دیکتاتوری او همواره تلاش کرده‌اند تا وی را به عنوان یک جنایتکار جنگی در دادگاه نظامی به پای میز محاکمه بکشانند، اما پینوشه به دلیل بیماری و کهولت سن هرگز در صحن دادگاه حضور نیافت.

کد خبر 10076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز