یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: وزارت آموزش و پرورش در سال 89 مشکل خاصی از لحاظ بودجه نخواهد داشت و وضعیت بودجه این وزارتخانه مانند سایر وزارتخانه‌هاست.

وزیر آموزش و پرورش درباره کسری بودجه و وضعیت بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال آینده گفت: پیگیر بودجه آموزش و پرورش هستیم. کسری بودجه آموزش و پرورش برخلاف همه وزارتخانه‌ها همواره مطرح بوده است.

تغییر بیمه فرهنگیان

حمید‌رضا حاجی‌بابایی درباره بیمه معلمان و فرهنگیان نیز اظهار کرد: پیگیر قراردادهای بیمه‌ای‌ با شرکتی هستیم که بهترین خدمات را به فرهنگیان ارائه کند.

وی اظهار کرد: ساماندهی امور مالی یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های من است. وزارتخانه براساس این سیاست بدون دریافت بودجه از دولت و تنها با ساماندهی امور مالی، بیمه طلایی معلمان را انجام داده است و اعلام کردیم هر شرکتی که بتواند بهترین خدمات را به فرهنگیان ارائه دهد با آن شرکت قرارداد می‌بندیم.

7 هزار سرایدار به مدرسه می‌روند

به گفته وزیر آموزش و پرورش، 7 هزار سرایدار به‌صورت قراردادی و از طریق برگزاری آزمون در مدارس به کار گرفته می‌شوند.حاجی‌بابایی درباره دلیل برگزاری آزمون برای جذب سرایدار اعلام کرد: چون اموال مدرسه به سرایداران سپرده می‌شود پس آنها باید امانت‌داران خوبی باشند.

وی تصریح کرد: کارهای خدماتی مدارس و ادارات آموزش و پرورش به شرکت‌های خدماتی و فنی سپرده می‌شود و برای این کار نیرو استخدام نخواهد شد.

امتحانات زیر ذره‌بین وزیر

وزیر آموزش و پرورش همچنین از ایجاد «مرکز سنجش» برای برگزاری امتحانات خبر داد و گفت: این مرکز 3 اداره کل دارد که یک اداره کل آن مربوط به امتحانات است. اکنون برگزاری امتحانات زیر نظر وزیر آموزش و پرورش است.

پیش‌دانشگاهی، موضوعیت ندارد

حاجی‌بابایی درباره حذف دوره پیش‌دانشگاهی اعلام کرد: چند سال پیش گفته می‌شد که نمی‌توان کاری کرد که همه دانش‌آموزان وارد دانشگاه شوند، زیرا حدود 2‌میلیون نفر در کنکور ورودی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شرکت می‌کردند و حدود 200 تا 300 هزار نفر پذیرفته می‌شدند.

وی اظهار کرد: این موضوع مطرح می‌شد که بهتر است تنها دانش‌آموزان دارای معدل بالای 14 در دوره پیش‌دانشگاهی حضور پیدا کنند و پس از مدتی قرار بر این شد که همه دانش‌آموزان وارد دوره پیش‌دانشگاهی شوند. البته در حال حاضر پیش‌دانشگاهی موضوعیت خود را از دست داده است و به همین دلیل طول دوره نظام آموزشی 11ساله می‌شود.

کلیک، اطلاعات آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش افزود: اداره کل فناوری اداره کل دیگری است که کار سخت‌افزاری دارد؛ یعنی سرورها در تمام استان‌ها در روزهای اخیر نصب شده‌اند و به‌صورت آن‌لاین به وزارتخانه متصل می‌شوند.

به گفته وی، اگر کسی از من پرسید که در فلان نقطه کشور مدرسه‌ای فاقد معلم است باید بتوانم از طریق یک کلیک به اطلاعات مربوط به این مدرسه به‌طور کامل دسترسی پیدا کنم.

کد خبر 100679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز