شیراز- محمدحسن شلتوک‌کار، خبرنگار همشهری: رویکرد مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در دوره جدید، توجه به صنایع کوچک و حمایت از این صنایع است.

علی همت، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این زمینه، ارتقای سطح آموزش‌ها، اختصاص کمک‌های فنی و اعتباری و تعامل با بانک‌ها برای اختصاص تسهیلات به این واحدها را در استان از جمله برنامه‌های این شرکت برای حمایت از صنایع کوچک اعلام کرد و گفت: باید شرایط به گونه‌ای باشد که واحدهای صنعتی که در شهرک‌ها ایجاد می‌شوند، فراموش نشوند و مسئولان این واحدها، ما را همچنان در کنار خود احساس کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اهمیت فعالیت هیات امنا در شهرک‌های صنعتی،  این موضوع را از بهترین مواردی دانست که در شهرک‌ها به آن توجه شده و برنامه‌ریزی‌های آن بر اساس تعامل و نظارت بر انجام فعالیت‌ها استوار شده است.
همت، سپس با اشاره به پیگیری مسائل و مشکلات شهرک صنعتی شیراز خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات این شهرک، نبود اورژانس بود که با پیگیری‌های انجام شده، اورژانس این شهرک در دهه فجر به بهره‌برداری می رسد.

وی همچنین برگزاری تورهای صنعتی برای فعالان شهرک‌های صنعتی فارس را از دیگر برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: در مورد برگزاری تورهای داخلی و حتی خارجی برنامه‌ریزی‌هایی شده است تا صنعتگران استان بتوانند با  آشنایی با وضعیت صنعت در استان‌های دیگر حتی خارج کشور، برای پیشرفت صنعتی استان تلاش کنند.

رئیس سازمان صنایع و معادن استان فارس نیز با اشاره به اینکه براساس قانون، بخش خصوصی می‌تواند متقاضی ایجاد شهرک‌های صنعتی شود، گفت: در استان فارس به‌علت نبود سرمایه‌گذار قوی، تاکنون این مورد اجرایی نشده است.

علی شهپری با اشاره به تشکیل کارگروه صنعت و معدن استان و اهمیت آن افزود: در این کارگروه علاوه بر مدیران دولتی، مسئولان تشکل‌های غیردولتی بخش صنعتی نیز عضو هستند و راهکارهای توسعه صنعتی استان و رفع موانع و مشکلات در آن بررسی می‌شود.

وی اضافه کرد: حدود نیمی از تسهیلات بنگاه‌های زودبازده و کارآفرین استان فارس به بخش صنعت اختصاص یافته و این کارگروه نقش مؤثری در تصویب طرح‌ها و اختصاص تسهیلات داشته است.

رئیس سازمان صنایع و معادن فارس همچنین با تاکید بر حمایت وزارت صنایع از ایجاد واحدهای صنعتی فعال در بخش فناوری‌های نوین و پیشرفته گفت: در این مورد، وزارت صنایع تا سقف 49 درصد در سرمایه‌گذاری طرح‌ها مشارکت می‌کند و علاوه ‌بر آن، از سرمایه‌گذاری در صنایع معمولی در مناطق محروم استان حمایت و با سرمایه‌گذاران مشارکت خواهد کرد.

کد خبر 100597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز