سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: به فاصله چند روز پس از اعلام رئیس اتاق بازرگانی ایران مبنی بر غیرفعال بودن بیش از 50 درصد از ظرفیت واحدهای صنعتی، معاون وزیر صنایع و معادن 7/15 درصد واحدهای صنعتی را بحران زده قلمداد کرد

خدا مراد احمدی در نشست خبری13 بهمن خود در مورد وجود واحدهای صنعتی غیرفعال در شهرک‌های صنعتی گفت: اکنون 7/15درصد واحدهای صنعتی موجود در شهرک‌های صنعتی به‌دلیل عدم‌موفقیت این واحدها در بازاریابی غیرفعال هستند که البته این نرخ در حد قابل‌قبولی است.

وی انتشار برخی اخبار درباره بالا بودن میزان رکود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را غیرتخصصی و غیرواقعی قلمداد کرد و در مورد تاثیر قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها بر واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها نیز گفت: این مسئله در حال بررسی است تا مشخص شود چه میزان از یارانه بخش صنعت باید به این واحدها تعلق گیرد. با وجود این طبق قانون هدفمندکردن یارانه‌ها 30 درصد از درآمد حاصل از این طرح برای حمایت از صنایع هزینه خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه کمیته‌ای تخصصی زیر مجموعه کارگروه تحول در وزارت صنایع و معادن مسئول بررسی آثار هدفمند کردن در صنایع کوچک و تدوین راه‌های حمایتی از این بخش است، عنوان کرد: ناتوانی واحدها برای حضور قوی در بازار، رقابت تنگاتنک در بازار، مسائل مرتبط با نقدینگی و مشکلات داخلی مهم‌ترین علل رکود واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

کد خبر 100892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز