همشهری آنلاین: مدیر عامل مترو گفت اگر تا وقت هست این تجهیزات به مترو تحویل داده نشود مطمئنا در اسفند با مشکل مواجه خواهیم شد.

محسن هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این مطلب تاکید کرد: تجهیزاتی که مدتهاست در گمرک معطل مانده شامل 28 لوکوموتیو، 21 واگن یعنی سه قطار شهری و 18 واگن دوطبقه مربوط به خط تهران کرج است.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: شرکت مترو آمادگی لازم برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان تهرانی را برای ماههای پایانی سال دارد اما اگر این تجهیزات به ما تحویل داده نشود کاری از دستمان بر نخواهد آمد.

در روزهای گذشته نیز مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در اظهاراتی مشابه گفته بود: متاسفانه مدتی است تجهیزات و واگنهای جدید مترو در گمرک به دلیل عدم تامین اعتبارات متوقف مانده اند در حالی که محموله دیگری نیز به زودی وارد گمرک می شود.

جعفر ربیعی با بیان اینکه برای کاهش سر فاصله حرکت قطارها در ایستگاههای جدید نیازمند ورود سری جدید واگنها و تجهیزات مترو هستیم تصریح کرد: قرار بود تا آخر بهمن ماه چهار قطار جدید به خطوط داخلی مترو وارد شود اما متاسفانه با متوقف ماندن تجهیزات و واگن ها در گمرک این امر محقق نخواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تهران و حومه اظهار داشت: ما باید امکانات و تجهیزات لازم برای تقویت مترو را در 6 ماهه اول سال تحویل بگیریم تا خودمان را برای اینکه با مشکل ازدحام روبرو نشویم برای 6 ماهه دوم آماده کنیم چرا که نیمه نخست سال از نظر تعداد مسافر، مترو خلوت است و اوج فعالیت کاری خطوط مترو در اوائل مهرماه و همچنین دو ماه پایانی سال است.

کد خبر 100499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز