همشهری آنلاین: رئیس جمهور آمریکا قبل از سخنرانی‌اش در کنگره آمریکا، در مصاحبه‌ای اظهار داشت که ‌به عمل به وعده‌ها و قول‌هایش بیشتر از انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور، علاقه مند است

به گزارش ایسنا، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، به مدیریت بد مناظرات سیاسی تلخ در خصوص اصلاحات بهداشتی و دیگر اشتباهات که به کاهش مقبولیت وی در نظرسنجی‌ها انجامیده، اعتراف کرد.

باراک اوباما در برنامه‌ "صبح بخیر آمریکا" شبکه ای.بی.سی، قبل از اولین سخنرانی‌اش در کنگره آمریکا گفت ‌که بیشتر مایل است وعده‌هایش عملی شود تا اینکه مجددا در انتخابات پیروز شود.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ترجیح می‌دهم یک رئیس جمهور تک دوره‌ای واقعا خوب باشم تا یک رییس جمهور دو دوره‌ا‌ی نه چندان خوب. نمی‌خواهم به گذشته بنگرم و به خودم بگویم که تمام آنچه که به آن علاقه داشتم، در حال تامین محبوبیت من است.

میزان مقبولیت اوباما به زیر 50 درصد رسیده و دموکرات‌ها همچنان شکست هفته گذشته در انتخابات کرسی سنا در ایالت ما‌ساچوست را فراموش نکرده‌اند.

اوباما تحت فشار است تا از سخنرانی‌اش برای از بین بردن این تصویر در حال رشد که وی از توجه مردم عادی آمریکا خارج شده و تمایلی به مقاومت برای اعتقاداتش ندارد، استفاده کند.

کاخ سفید فاش کرده که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد یک توقف هزینه‌ها را برای جلوگیری از کسری در حال رشد آن پیشنهاد کند و این در بحبوحه‌ی وجود نظراتی دال بر خارج از کنترل بودن هزینه‌ها و منتهی شدن آن به احیای کند اقتصادی است.

اما اگر چه اوباما می‌گوید که در انجام کار صحیح متعهد است، اما انتظار می‌رود در سخنرانی‌اش از مسائل بحث برانگیز سیاسی نظیر قانون تجارت که زمانی از آن حمایت می‌کرد، اجتناب کند.

اوباما گفت که شکست خوردن در پیگیری تعهد شفافیت در مذاکرات اصلاحات بهداشتی از جمله تعهد به پخش تلویزیونی گفت‌وگو، ‌اعتبار این مصوبه نوظهور را تضعیف می‌کند.

اوباما همچنین به خاطر عدم تلاش کافی برای گزینه‌ بیمه دولتی که از آن حمایت کرده بود، مورد انتقاد قرار گرفته است.

در همین حال اوباما گفت که تازه‌ترین نوار صوتی اسامه بن لادن، رهبر القاعده، نشان دهنده‌ این است که القاعده تا چه حد تضعیف شده است. اوباما اظهار داشت: این حملات نافرجام الزاما از سوی بن لادن رهبری نشده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد: اقدامات امنیتی از زمان سپتامبر، آمریکا را بسیار امن‌تر کرده است.

اوباما اضافه کرد: القاعده خودش به میزان زیادی نسبت به سال 2001 ضعیف‌تر شده است.

وی گفت: اقدام بن لادن برای ارسال نوار و تلاش برای کسب اعتبار از یک دانشجوی نیجریه‌ای حاضر در یک بمب‌گذاری نافرجام، نشان می‌دهد که تا چه حد وی ضعیف شده است، زیرا این حمله الزاما از سوی وی رهبری نشده است.

اوباما در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که وی به رغم کاهش مقبولیتش از اتخاد اقدامات سختی که احساس کند لازم است، خودداری نخواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت که هم‌چنان نسبت به حل مشکلات دشوار کشورش مصمم است، حتی اگر اقداماتش به لحاظ سیاسی مردمی نباشند. وی تایید کرد که وی بهای سیاسی سال اول تصدی‌اش را پرداخته است.

اوباما تصریح کرد که وی افسوس هیچ چیز را نمی‌خورد و از اتخاذ اقدامات سخت که احساس کند لازم هستند، خودداری نخواهد کرد.

کد خبر 100414

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز