همشهری آنلاین: مدیر کل دفترآموزش‌های آزاد و غیرانتفاعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 40 موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی پس از بررسی ها فاقد کیفیت شناخته شدند

و به آنها اخطار داده شده است که در صورت عدم رعایت شرایط کیفی تعطیل می شوند. غلامعلی نادری در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان این خبر افزود: بسیاری از این موسسات به دلیل اختلافاتی که در هیئت موسس خود دارند دچار کاهش کیفیت شده اند و دانشجویان آنها در حال متضرر شدن هستند از این رو ما در حال مذاکره برای رفع این اختلافات هستیم.

وی اظهار داشت: در هر حال اگر این موسسات نتوانستند با توجه به اخطارهایی که به آنها داده شده تا زمان پذیرش جدید دانشجو در سال تحصیلی آینده خود را به سطح استاندارد برسانند به تدریج با عدم ارائه ظرفیت پذیرش دانشجو تعطیل می شوند.

مدیر کل دفتر آموزشهای آزاد و غیرانتفاعی وزارت علوم به مهر گفت: در حال حاضر این 40 موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی به دلیل عدم رعایت مسائل کیفی از پذیرش دانشجوی جدید محروم شده اند.

وی اظهار داشت: وضعیت این موسسات مانند مدارسی می شود که پس از یک دوره تربیت دانش آموز تعطیل می شوند.

نادری درباره اعتبار مدارک دانشجویانی که از این موسسات فارغ التحصیل می شوند نیز به مهر گفت: اعتبار مدارک دانشجویان فعلی این موسسات مشکلی نخواهد داشت و از نظر وزارت علوم معتبر است.

وی با اشاره به برنامه آینده وزارت علوم برای ارزیابی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی گفت: تا دو هفته آینده شاخص های جدید ارزیابی تعیین می شوند و در سال آینده بر اساس این شاخص ها کار ارزیابی انجام خواهد شد.

کد خبر 100233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز