همشهری آنلاین: اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، توصیه‌ وزارت دادگستری این کشور مبنی بر نگهداری نامحدود 47 زندانی گوانتانامو بدون محاکمه را محکوم کرد.

به گزارش بی بی سی، مقامات وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده‌اند که این مردان خطرناکتر از آن هستند که بتوان آزادشان کرد و شواهدی نیز علیه آن‌ها جهت ارائه به دادگاه وجود ندارد.

انتونی رومرو، مدیر اجرایی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا ضمن انتقاد از موارضع مقامات وزارت دادگستری آمریکا در این باره گفت: ادامه بازداشت این افراد، اهمیت سیاسی بسته شدن زندان گوانتانامو را  به یک اقدام نمادین کاهش می‌دهد.

با این حال کاخ سفید اعلام کرده است که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا الزامی در پذیرش توصیه مقامات دادگستری آمریکا درباره این 47 نفر ندارد.

توصیه مقامات دادگستری آمریکا مبنی بر تداوم نامحدود بازداشت این افراد بدون محاکمه یک روز پس از پایان ضرب الاجلی که باراک اوباما جهت بسته شدن گوانتانامو تعیین کرده بود، مطرح شده است.[زندان گوانتانامو تعطیل می‌شود]

روز جمعه 23 ژانویه یک هیات وزارت دادگستری آمریکا توصیه کرده بود که 35 نفر از بازداشت شدگان گوانتانامو را می‌توان در دادگاه و یا دادگاه‌های نظامی محاکمه کرد، 110 نفر دیگر را نیز می‌توان در این تاریخ و یا در تاریخی دیگر آزاد کرد.

مقامات وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده‌اند، 47 نفر دیگر از این زندانیان نیز بسیار خطرناک توصیف شده‌اند و نمی‌توان آن‌ها را آزاد کرد.  اما نمی‌توان دادگاهی برای آن‌ها تشکیل داد زیرا موارد اتهامی مهمی علیه آ‌ن‌ها وجود ندارد و آن دسته از اقاریر متهمین که دلالت  بر اتهام آن‌ها دارد در بازجویی‌ها و تحت فشار از آن‌ها گرفته شده است.

کد خبر 100050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز