جمعه ۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

گرگان – منیره پسرک‌لی – خبرنگار همشهری- همزمان با نامگذاری اسفندماه به نام ماه شهر و شهروند الکترونیک، جشنواره شهر الکترونیک ششم اسفندماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی‌گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی شورای شهر گرگان، این جشنواره با تصویب شورای  شهر و به‌منظور آشنایی شهروندان با ویژگی‌ها و مزایای شهر الکترونیک برپا می‌شود.

در نشست شورای اسلامی شهر گرگان در این زمینه مقرر شد به‌منظور برپایی مفید و مؤثر این جشنواره، ستاد شهر الکترونیک گرگان متشکل از شورای شهر، شهرداری گرگان، استانداری، مخابرات، صدا و سیما و بخش خصوصی تشکیل شود. در این نشست، همچنین قرار  است به‌منظور آمادگی شهروندان گرگانی و فرهنگ‌سازی‌ درخصوص شهر الکترونیک، مجموعه‌ای از سخنرانی‌های علمی توسط استادان و کارشناسان برگزار شود.

دکتر علی‌اکبر جلالی استاد دانشگاه و مشاور و ناظر عالی شهر الکترونیک گرگان در این نشست با اعلام اینکه  سایت شهر الکترونیک گرگان در حال راه‌اندازی است و تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود،

‌تصریح کرد: اعضای شورای شهر گرگان اطمینان داشته باشند، پیگیری شهر الکترونیک گرگان در این دوره از فعالیتشان، ارزشمندترین، ماندگارترین و اثرگذارترین اقدام شورای شهر خواهد بود.وی افزود: به اجرا گذاشتن این طرح به همگرایی همه اعضای شورای شهر نیازدارد و اگر غیر از این باشد، نمی‌توان اقدام مناسب و در خور توجهی انجام داد.

دکتر جلالی خاطرنشان کرد: با ایجاد شهر الکترونیک گرگان، شرایط برای کشف افراد با استعداد فراهم می‌شود.طراح و بنیانگذار دهکده‌ها و شهرهای الکترو نیکی ایران همچنین اعلام کرد: موضوع شهر الکترونیک به‌دلیل اهمیت و ضرورت پرداختن به آن، هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی و نهایی شدن است.

در این نشست، بر برنامه‌ریزی برای تعیین زمان‌بندی مشخص و وجود روابط عمومی قوی و فعال برای شهر الکترونیک گرگان تأکید شد.

کد خبر 100015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز