گروه دانش – حمید ضیایی‌پرور: نخستین مرحله از طرح آموزش شهروند الکترونیک در منطقه 13 شهرداری تهران آغاز شد

خلیل راحتی شهردار منطقه 13 تهران با اعلام این خبر در همایش شهروند الکترونیک که در محل مجتمع کوثر برگزار شد، افزود: مزایای این طرح بسیار بالاست؛ به‌عنوان مثال خانم‌ها در بحث خرید می‌توانند از خدمات الکترونیک استفاده کنند.

وی گفت: بسترهای مخابراتی کشور ما ضعیف است و مخابرات با دید اقتصادی عمل می‌کند، درصورتی‌که شرکت مخابرات یک شرکت خدماتی است و باید برای مردم در جهت استفاده از فضای مجازی به جای رفت‌وآمد‌های بیهوده بستر‌سازی‌ کند. وی افزود: در کشورهای اروپایی 30درصد از آموزش‌ها به آموزش مجازی اختصاص دارد، درحالی‌که در ایران این رقم زیر یک درصد است.

به گفته وی، یکی از معضلات کلانشهر تهران آلودگی هواست و 80 تا 85 درصد آلودگی هوا ناشی از خودروهاست. اشکال کار در مدیریت بر تقاضای سفر است و باید بتوانیم با اجرای طرح‌های الکترونیک سفرهای زائد را حذف کنیم. یکی از شیوه‌های مهم حل مشکل، کاهش تقاضای سفر است که این امر تنها با داشتن شهروند الکترونیک میسر می‌شود تا هر شخصی برای یک کار کوچک نیاز به سفر نداشته باشد؛ درحالی‌که اکنون برای یک کار کوچک مردم در طول روز سفر می‌کنند.

همچنین مهدی فتحی، معاون اجتماعی شهرداری منطقه 13 درباره آموزش‌های شهروندی این منطقه گفت: در توسعه زیرساخت‌ها به ایده‌آل نرسیده‌ایم اما تمام مراکز شهرداری و مراکز فرهنگی را در 40 نقطه به فناوری‌های الکترونیک تجهیز کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در مجتمع روح‌الله، کتابخانه دیجیتال راه‌اندازی شده است، افزود: دسترسی به این کتابخانه آزاد است. فتحی از دسترسی شورایاری‌ها به سیستم اتوماسیون اداری شهری شهرداری تهران خبر داد و گفت: ارسال تمام دستورالعمل‌ها به گروه‌های غیرشهرداری کاملا مجازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: طرحی برای آموزش دانش‌آموزان در مباحث الکترونیک در نظر گرفته شده و همراه با آن تجهیزات الکترونیک به مدرسه‌ها اهدا می‌شود.
همچنین رضا پوریافر، معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهرداری منطقه 13 نیز در این همایش گفت: آموزش شهروند الکترونیک در فاز اول در منطقه 13 انجام می‌شود.

وی با بیان این مطلب که در این فاز هزار نفر از شهروندان آموزش می‌بینند، افزود: باید وارد عرصه الکترونیک شویم. اگر خودمان وارد این عرصه نشویم به‌صورت منفعلانه با این موضوع برخورد می‌کنیم. به گفته پوریافر، کشور به سمت توسعه خدمات به‌صورت الکترونیک حرکت می‌کند. معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهرداری منطقه 13 گفت:  این طرح را به‌صورت پایلوت اجرا می‌کنیم و قطعا تجربه‌خوبی خواهد بود.

کد خبر 100503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز