اغلب مردم تهران را با آلودگی، ترافیک و شلوغی که در دل خود صدها مرکز اداری، درمانی و آموزشی جای داده، می‌شناسند. اما این شهر در دل خود زیبایی‌های اصیل و شگفت انگیزی برای همگان دارد چه ساکنان عجول و خسته‌اش و چه مسافرینی که پا در این شهر برای کاری یا رفع مشکلی می‌گذارند.

به گزارش همشهری آنلاین، خیلی وقت است که اغلب ما در میان گرفتاری‌ها و روزمرگی‌های سرسام آور از کنار همه داشته‌ها و زیبایی‌های تهران، بی‌تفاوت عبور می‌کنیم؛ شهری با ده‌ها اثر تاریخی زیبا و طبیعتی بکر در شمال و جنوب و شرق و غربش که حالا حدود ۲۳۳ سال است که پایتخت ایران است؛ شهری که روزهای شاد و غمگین فراوانی به خود دیده و به واسطه تصمیمات ریز و درشتی که برای آن گرفته‌اند، پیکرش زخم‌های فراوانی خورده است.

این شهر فقط متعلق به آنهایی که در آن خانه و کاشانه‌ای دارند نیست، تهران در دامن خود صدها هزار نفر از سراسر کشور را که برای حل مشکلی اداری، درمان بیماری، رفتن به دانشگاه، اشتغال در نهادی یا شرکتی آمده‌اند، را جای داده و دست و دلبازانه از آنها استقبال کرده است. اما از این میلیون‌ها نفر کمتر کسی است که خود واقعی تهران را بشناسد و برای دیدن درست آن وقت بگذارد. تهران برای ما فقط محل تامین خواسته‌هایمان است بی‌آنکه برای حال بهتر و معرفی درست آن کاری کرده باشیم. در هفته بزرگداشت تهران مروری داریم بر زیبایی‌های این شهر که زیر پوست خاکستری و زمخت سراسیمگی، شلوغی، آلودگی و...کمتر دیده شده است. 

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 696
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 1
    تهران و قشنگی‌هاش