خانه شجریان در صفحه اینستاگرامی خود از سنگ مزار استاد محمدرضا شجریان رونمایی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، خانه شجریان در صفحه اینستاگرام با انتشار تصاویری از سنگ مزار استاد محمدرضا شجریان نوشت: «سنگ مزار استاد شجریان فردا نصب خواهد شد. امروز مراحل زیرسازی و مقدماتی توسط دست‌اندرکاران انجام شده و فردا سنگ اصلی بر روی مزار استاد #شجریان نصب خواهد شد. تصاویر اختصاصی #خانه‌_شجریان از طرح نهایی سنگ مزار ایشان را مشاهده می‌کنید.»

همایون شجریان نیز در صفحه اینستاگرام خود با انتشار ویدئویی از طراحی سنگ مزار استاد در این باره نوشت: «با درود به شما مهربانان گرامی. طراحی سنگ مزار پدر پس از بجا آوردن مراسم هفتم توسط استاد (بیژن جناب) آغاز و چندین طرح آماده گردید. سپس با عزیزانِ بزرگوار (استاد سایه و استاد شفیعی کدکنی) مشورت انجام گرفت.

هر دو بزرگوار با اینجانب هم عقیده بودند تا تنها به اسم پدر و عبارت خاک پای مردم ایران با دستخط خودشان که دنیایی سخن است بسنده شود چرا که نیاز به هیچ شعر و توصیفی برای پدر نیست و نامشان گویای کامل و شفاف همه چیز است. بنابراین از (استاد امیرخانی) بزرگوار خواهش نمودم تا نام پدر و تاریخهای وفات و تولد ایشان را خوشنویسی بفرمایند. ایشان قبول زحمت فرموده و این درخواست را به انجام رساندند. طرح به مرحله نهایی رسید. سپس جناب بهبودی و مجموعه ایشان که سالیان درازی ست در داخل و خارج از کشور در زمینه سنگ فعالیت دارند، پیشنهاد ساخت سنگ مزار پدر را با خانواده مطرح فرموده و به مردم ایران هدیه کردند.

ایشان و همکارانشان وقت و انرژی زیادی صرف دقت در انجام این مسیٔولیت نمودند تا همه چیز آن طور شود که در طرح استاد جناب آمده است. تمام این مراحل بعلاوه توافقاتی که باید با نگاه مثبت تر نهایی میشد به زمان و صبوری نیاز داشت، و شکر ایزد که انجام پذیرفت.

با وجود نگرانی هایی که مجموعه بهبودی از وجود سرما برای نصب سنگ داشتند و دارند به امید خدا در یکی دو روز پیش رو این کار به انجام خواهد رسید.

تصاویر مراحل ساخت تا نصب را در اختیار دوستان در فضای مجازی قرار خواهیم داد تا عزیزانی که علاقه مند هستند به یادگار داشته باشند.

سلامت و برقرار باشید.»


► ویدئویی را که همایون شجریان به اشتراک گذاشت در فایل زیر ببینید:

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha