«نازدار افشنگ» معلم جوانی است که در روزگار کرونایی برای تدریس مجازی هر روز کلاس درسش را بالای کوه برگزار می‌کند؛ او از ساعت ۱۳.۳۰ تا ۱۷ در همان‌جا کلاس درس را برگزار می‌کند. فرقی نمی‌کند هوا خوب باشد یا اینکه چند متر برف باریده باشد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، نازدار افشنگ متولد سال ۶۷ و معلم پایه سوم دبستان مدرسه شهدای هسته‌ای شهرستان اشنویه (استان آذربایجان غربی) است اما خودش ساکن این شهر نیست و در روستای خالدآباد از توابع اشنویه زندگی می‌کند. روستایی که اینترنت در آن آنتن نمی‌دهد و همین موضوع مشکلاتی را برای تدریس مجازی رقم زده است.

او برای تدریس به دانش‌آموزانش هر روز به‌همراه پدرش به کوهی که در یک‌کیلومتری خانه‌شان قرار دارد، می‌رود و از ساعت ۱۳.۳۰ تا ۱۷ در همان‌جا کلاس درسش را برگزار می‌کند فرقی نمی‌کند هوا خوب باشد یا اینکه چند متری برف آمده باشد.

خانم افشنگ می‌گوید: هر روز با ماشین پدرم به‌سمت کوه می‌رویم و تا پایان کلاس درس، او کنارم می‌ماند. بعضی وقت‌ها چون هوا سرد است، داخل ماشین می‌نشینم و تدریس را انجام می‌دهم اما چون برای ساعت طولانی نمی‌توانم داخل ماشین بشینم (گردن و پاهایم درد می‌گیرد) یا چون ممکن است اینترنت در داخل خودرو به‌خوبی در دسترس نباشد، بالای کوه می‌رویم، همان‌جا آتش روشن می‌کنیم و روی تکه‌ای سنگ می‌نشینیم و من تدریس را شروع می‌کنم. مادرم هم پتویی داده است تا از سرما در امان باشیم.

او می‌گوید: همه به من می‌گویند معلم فداکاری هستی اما من وظیفه‌ام را در برابر دانش‌آموزانم انجام می‌دهم. این پدرم است که واقعاً فداکار است که هر روز من را همراهی می‌کند و تا پایان کلاس درس منتظر می‌ماند. بدون حتی یک بار اعتراض.

خانم معلم می‌گوید: کوه دیگری پشت خانه‌مان هست اما چون سگ‌های ولگرد دارد، می‌ترسم برای تدریس به آنجا بروم. برای حل مشکل اینترنت، وزیر آموزش و پرورش با وزیر ارتباطات صحبتی داشته و قرار است تا یک ماه دیگر اینترنت روستا وصل شود.

افشنگ از معلمان حق‌التدریس است و لیسانس خود را در رشته آموزش ابتدایی از دانشگاه آزاد گرفته است. او می‌گوید: درس دادن به دانش‌آموزان دبستانی واقعاً حال آدم را خوب می‌کند. من خیلی به معلمی علاقه دارم. حتی به من می‌گویند ادامه تحصیل بده و مدرک کارشناسی ارشدت را بگیر و به دبیرستانی‌ها درس بده. اما واقعاً حاضر نیستم تدریس در دبستان را رها کنم.

این معلم ۳۲ساله درباره مشکلات شبکه شاد هم می‌گوید: مشکلات در مقایسه با سال گذشته بسیار کمتر شده و شاید بعضی مواقع شاد دچار کندی شود اما به‌نسبت سال قبل بسیار بهتر شده است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha