کمپانی خودروسازی هیوندای نسخه اسپرت هیوندای i۲۰ را به جمع خانواده اسپرت سری N خود اضافه کرده و یک پیشرانه قدرتمند ۲۰۴ اسب بخاری را در زیر کاپوت آن قرار داده است تا رقیبی مستقیم برای فورد فیستا ST و یا فولکس واگن پولو GTI در بازار باشد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خودروبانک، امروزه اکثر مشتریان به دنبال خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور هستند و دیگر کمتر کسی به فکر خرید یک خودروی سدان یا هاچ بک معمولی است، به همین دلیل بسیاری از محصولات هاچ بک خودروسازان در حال تبدیل شدن به هاچ بک‌های اسپرت و پرقدرت هستند تا همچنان توجه مشتریان جوان را به سمت خودشان جلب کنند.

بیشتر بخوانید:

تصاویر | جدیدترین نسل رنو داستر در خیابان‌های تهران

تصاویر | خودروی لوکس چینی بالاخره به ایران آمد

پیرو همین موضوع، اخیرا کمپانی خودروسازی هیوندای نسخه اسپرت هیوندای i۲۰ را به جمع خانواده اسپرت سری N خود اضافه کرده و یک پیشرانه قدرتمند ۲۰۴ اسب بخاری را در زیر کاپوت آن قرار داده است تا رقیبی مستقیم برای فورد فیستا ST و یا فولکس واگن پولو GTI در بازار باشد.

در ظاهر، هیوندای i۲۰ N پیشرفت‌های زیادی نسبت به نسخه استاندارد خود داشته است و طبیعی به نظر می‌رسد که بسیاری از بخش‌های طراحی آن برای تبدیل شدن به یک خودروی هاچ بک اسپرت دستخوش تغییراتی شود. در این رابطه می‌توان به چراغ‌های مشکی رنگ جلو، باله جدید نصب شده در انتهای سقف، کالیپرهای قرمز رنگ ترمزهای جلو و عقب، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی، چراغ‌های مشکی رنگ عقب و یا حتی به خطوط قرمز بر روی بدنه اشاره کرد که در واقع امضای سری محصولات اسپرت N به شمار می‌رود تا از راه دور هم قابل تشخیص باشند.

زیر کاپوت، جایی است که هیوندای i۲۰ N هویت اصلی خود را پیدا می‌کند و شاهد بکارگیری پیشرانه قدرتمند ۱.۶ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر هستیم که از یک واترپمپ خیلی ویژه بهره‌مند شده و می‌تواند خروجی قدرت ۲۰۴ اسب بخاری و گشتاور خوب ۲۷۵ نیوتن متری در اختیار کاربران خود قرار دهد.

  • مشترکات هیوندای i۲۰N و کیا سید

هیوندای اطلاعات زیادی از عملکرد این خودرو با چنین پیشرانه‌ای منتشر نکرده است، با این حال برادر ناتنی هیوندای i۲۰ N، یعنی کیا Ceed چنین پیشرانه‌ای در زیر کاپوت خود دارد که با وزن سنگین‌تر می‌تواند شتاب صفر تا صد ۷.۴ ثانیه داشته باشد، درحالی که برای رقابت با خودروی فورد فیستا ST نیاز به ثبت شتاب کمتر از ۶.۵ ثانیه خواهد بود.

در حال حاضر، این خودرو تنها با جعبه دنده ۶ سرعته دستی عرضه می‌شود، اما در صورتی که تقاضای مشتریان برای نسخه اتوماتیک زیاد باشد، کمپانی می‌تواند یک جعبه دنده اتوماتیک را همراه با این پیشرانه به مشتریان خود ارائه کند. علاوه بر این، نسخه گیربکس دستی با کلاچ تقویت شده و همچنین دیفرانسیل لغزش محدود قابل عرضه به مشتریان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ‌تصاویر | تولید البسه و جواهر با خودروهای اوراقی هیوندای

هیوندای i۲۰ N حالت‌های رانندگی مختلفی دارد که می‌توان به حالت رانندگی عادی، اکو، اسپرت، N و N شخصی‌سازی اشاره کرد که مورد آخر به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان پاسخگویی موتور، صدای اگزوز، فرمان و سیستم کنترل کشش ESP را خودشان تنظیم کنند.

طبق گفته کمپانی خودروسازی هیوندای، شاسی این خودرو برای رانندگی بهتر و بهبود هندلینگ دستخوش تغییراتی شده و همچنین سیستم تعلیق آن مجهز به اتصالات، فنر و کمک فنرهای جدید شده تا عملکرد بهتری داشته باشند. ترمزهای جلو نیز دارای دیسک‌های بزرگ ۳۲۰ میلی متری هستند که حدود ۴۰ میلی‌متر بزرگ‌تر شده‌اند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha