پهنه فرهنگی رودکی طرحی است که توسط سازمان زیباسازی شهر تهران با هدف احیا و ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری قابل دسترس برای شهروندان در خیابان شهریار در حال اجرا است. مرحله اول طرح، سنگفرش کردن خیابان شهریار و تبدیل آن به پیاده راه بود که عملیات عمرانی مرداد امسال شروع شده است.

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: پهنه رودکی یا همان پهنه فرهنگی در خیابان استاد شهریار منطقه۱۱ ایجاد می‌شود. موقعیت جغرافیایی این پهنه به گونه‌ای است که از شمال به خیابان انقلاب، از جنوب به خیابان نوفل لوشاتو، از شرق به خیابان حافظ و از غرب به خیابان ولی عصر (عج) منتهی می‌شود. به گفته «نصراله آبادیان» شهردار منطقه ۱۱، طراحی پهنه فرهنگی رودکی به گونه‌ای انجام شده که همه شهروندان و حتی توان یابان به آن دسترسی خواهند داشت: «علاوه بر طراحی شهری و استفاده از المان‌های ویژه، فضاهای داخل پهنه از جمله گالری ها و سالن های نمایش برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد و توان یابان از این امر مستثنی نیستند.»
آبادیان با تاکید به استفاده توان یابان از ظرفیت‌های پهنه فرهنگی گفت: «در پهنه فرهنگی تلاش شده است شعار «تهران، شهری برای همه» محقق شود و از تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در پهنه رودکی برای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان که به عنوان مخاطب مراجعه می‌کنند و هنرمندان رشته‌های مختلف هنری و همچنین توان یابان استفاده خواهد شد.»
به گفته شهردار منطقه۱۱، پهنه رودکی، پلازای فرهنگی-هنری تهران محسوب می شود.
«زهرا نژاد بهرام» عضو شورای اسلامی شهر تهران هم در آخرین اظهار نظر به همشهری محله گفت: «عملیات عمرانی پهنه فرهنگی رودکی به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم از آن بهره برداری کنیم. این پهنه یک رویداد فرهنگی و هنری در کلان شهر تهران محسوب می‌شود و قطعاً متولیان برای تمام شهروندان به ویژه توان یابان و سالمندان، برنامه‌های خاصی پیش بینی کرده‌اند.»

«محمد جواد حق شناس» عضو شورای اسلامی شهر تهران هم در آخرین اظهار نظر گفت که پهنه رودکی جزء اولین اتفاقات مهم در دوره جدید مدیریت شهری تهران بود: «این پهنه به عنوان یکی از آرزوها و خواسته های جدی در شهر تهران است.»

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha