جشن یلدا با حضور کودکان اوتیسم از امروز در خانه «میتا» برگزار شده و تا فردا ادامه دارد.

همشهری آنلاین/ زینب زینال­ زاده: خانه میتا نزدیک به ۴ سال پیش به همت مادران برای یاری فرزندانشان و توانمند ساختن آنها در خیابان به آفرین راه اندازی شد و اکنون بیش از ۵۰ عضو دارد.

به گفته «کیاندخت صالحی»، مدیر خانه میتا، کودکان اوتیسم به سبب اختلالات رفتاری نمی‌توانند با اطرافیانشان ارتباط برقرار کنند و برای همین در اجتماعات حاضر نمی‌شوند.

 او به شرایط خانواده‌ها هم اشاره کرد و گفت: «خانواده‌هایی که کودکان اوتیسم دارند، به ویژه مادران، با توجه به شرایط فرزندشان، وقت زیادی برای رفتن به مهمانی و بودن در جمع دوستان ندارند. بنابراین برگزاری جشن‌های ساده علاوه بر شاد کردن کودکان سبب تمدد اعصاب مادران و نشاط روحیه آن‌ها می‌شود.»

به گفته مدیر خانه میتا، امسال علاوه بر جشن یلدا، جشنواره غذا هم در این خانه برگزار شده است: «خانه میتا به هیچ ارگان و نهادی وابسته نیست و خودگردان اداره می‌شود. بنابراین در این جشن، برای فروش کارهای دستی کودکان و مادران و غذاهای ارائه شده در جشنواره، بازارچه کوچکی دایر کرده‌ایم.»

«احسان یلوه» شهردار ناحیه یک منطقه۶ مهمان ویژه این جشنواره بود. او در دیدار با کودکان اوتیسم با ابراز خرسندی از برگزاری چنین برنامه هایی گفت: «جشن هایی که در اعیاد و ایام خاص برگزار می شوند، بهانه ای هستند برای دورهمی های دوستانه و صمیمی. در واقع از این فرصت می توان برای از بین بردن فاصله ها استفاده کرد و خارج از چهارچوب اداری با شهروندان حشر و نشر کرد. قطعا امروز حضورم در این مراسم بیش از همه باعث شادی خودم شد و از مسئولان خانه میتا ممنونم که بنده رو لایق دانستند و به این جشن پر از مهرشان دعوت کردند.»

حضور در این مراسم برای عموم آزاد است و علاقه­ مندان امروز تا ساعت ۱۸:۳۰ و فردا از ساعت ۱۱ تا ۱۸:۳۰ به خانه میتا واقع در میدان ولیعصر(عج)، خیابان به آفرین، بن بست دوم، پلاک ۴ مراجعه کنند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha