همشهری آنلاین: پهپاد‌های جاسوسی و روبات‌های امنیتی به تنهایی نوآوری‌های جدیدی به شمار نمی‌روند اما زمانی که در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند،‌پدیده‌ای کاملا جدید خواهند بود.

 

براساس گزارش گيزمگ، شركت سنگاپوري اوتسا ديجيتال اين دو فناوري را در كنار يكديگر قرار داده‌است، O-R3 اولين روبات امنيتي زميني-هوايي است كه از تركيبي از ماشين خودران زميني و يك پهپاد تجسسي ايجاد شده است و در نتيجه سيستمي متحرك را براي تعقيب مزاحمان و موقعيت‌يابي آنها فراهم آورده‌است.

سيستم  O-R3 قدرت درك خود را از الگوريتم يادگيري ماشيني به دست آورده‌است كه به آن امكان خودداري از برخورد با موانع و شناسايي اجسام غيرعادي مانند يك كيف رها شده در خيابان را مي‌دهد. اين سيستم همچنين به فناوري تشخيص چهره و گواهينامه مجهز است تا با كمك آن افراد يا خودروهايي را كه در مكان‌هايي غيرعادي حضور دارند شناسايي كند.

پهپادي كه همه‌جا خودرو را دنبال مي‌كند از روي سكويي كه در پشت خودرو تعبيه شده،‌ در صورت نياز به كمك پرواز مي‌كند و زماني كه درحال پرواز است مي‌تواند افراد مشكوك را در فاصله 100 متري ار ماشين خودران رديابي كند.

اين سيستم با هدف كاهش نياز به نيروي انساني براي گشت‌زني و تامين امنيت ايجاد شده‌است. تمامي پيام‌هاي هشدار نسبت به رفتارهاي غيرعادي به مركز كنترلي فرستاده مي‌شود كه تيمي از افراد نظارت بر آنها را به عهده دارند و در صورت نياز كنترل سيستم را به دست مي‌گيرند. خودرو همچنين مي‌تواند زماني كه نياز به شارژ دوباره دارد، به ايستگاه شارژ بازگردد.

ممكن است اين سيستم منجر به از بين رفتن تعدادي از مشاغل سطح پايين امنيتي شود اما شركت سازنده آن تاكيد دارد كه سيستم كاملا ماشيني نيست و براي استفاده از آن به نيروهاي انساني نيز نياز خواهد بود. براي نظارت بر شرايط و داده‌ها و ارزيابي هشدارها همچنيان به نيروهاي متخصص نياز است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷