همشهری آنلاین: تیمی از محققان دانشگاه "نوادا" در "رینو" روبات بازرسی ساخته‌اند که هزینه‌های بررسی پل‌ها را کاهش داده و قادر است خوردگی و دیگر آسیب‌دیدگی‌های موجود در پل‌ها را دقت ۹۶ درصدی بررسی کند.

ساخت روبات خودکار برای بررسی پل‌های آسیب‌دیده

به گزارش ایسنا، ماشین خودکار جدید مجهز به یک دوربین جهت شناسایی ترک‌ها، یک رادار زمین نفوذ برای ارزیابی بتن و همچنین حسگرهای منحصر به فرد جهت شناسایی هر نوع خوردگی در بتن است.

گفته می‌شود این روبات بازرس هنگام بررسی پل در طول سازه حرکت می‌کند و باعث ایجاد ترافیک نمی‌شود.

روبات چهار چرخ "Seekur Jr" برای جمع‌آوری داده در طول پل از یک سر پل به سر دیگر می‌رود، سپس برمی‌گردد تا تمام پل را بررسی کند.

این سامانه ابداعی ضدآب است و این ویژگی آن را برای بازرسی پل‌ها مناسب می‌کند. همچنین ابعاد کوچک آن این امکان را به آن می‌دهد که در محیط‌های تنگ و باریک حرکت کند.

رادار زمین نفوذ (GPR) سامانه مزبور، یک سیگنال راداری را به پل ارسال کرده و زمان رفت و برگشت انعکاس سیگنال از اشیا را ثبت می‌کند. همچنین حسگرها هنگام جستجوی خوردگی بتن، از زمین اسکن می‌گیرند.

در آزمایش‌های انجام شده، روبات پلی واقع در "نوادا" را بررسی کرد و تحلیل‌های آن نشان داد که پل در وضعیت مطلوبی بود.

در حال حاضر نزدیک به 56 هزار پل در ایالات متحده وجود دارد که وسایط نقلیه روزانه 185 میلیون بار از روی آن عبور می‌کنند و هر لحظه ممکن است این سازه‌ها فرو بریزند.

کد خبر 369316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha