همشهری آنلاین: هوش مصنوعی تا به امروز و با اظهار نظرهای انتقاد آمیز دانشمندان بزرگی مانند استفان هاوکینگ به اندازه کافی شهرت منفی یافته‌است، اما ظاهرا دانشمندان در MIT تلاش دارند چهره منفی دیگری از آن را نیز به نمایش بگذارند.

 

براساس گزارش BBC، متخصصان در MUT در تلاشند تا به يك سيستم

هوش مصنوعي

ترساندن را بياموزانند. دستگاه كابوس مي‌تواند تصاوير معمولي از مناظر و چهره‌هاي آشنا و معمولي را به نسخه‌هايي تاريك‌تر و ترسناك‌تر تبديل كند.

 

پس از آن از مردم عادي درخواست خواهد شد تا به ترسناك‌ترين اين تصاوير راي بدهند تا در نهايت براساس اين آرا و تصاويري كه توسط هوش مصنوعي ايجاد شده‌اند به الگوريتمي دست پيدا كنند كه بتواند ترسناك‌بودن را به ماشين‌ها بياموزد.

به گفته اعضاي اين تيم ايجاد احساسات ناخوشايندي مانند ترس يكي از بخش‌هاي ناديده‌گرفته شده خلاقيت انسان‌ها بوده‌است و چنين چالشي زماني معني پيدا مي‌كند كه بخواهيم محدوديت‌هاي هوش مصنوعي را كشف كنيم و دريابيم كه آيا ماشين مي‌تواند بترساند؟

سال گذشته دانشمندان در شركت گوگل آزمايشي مشابه را با نام روياي عميق اجرا كردند كه در آن آزمايش تصوير افراد به تصاويري جنون‌آميز تبديل مي‌شد.

جدا از اينكه پروژه MIT با نزديك‌تر شدن به مراسم سالانه هالووين در كشورهاي مسيحي كمي جنبه سرگرمي نيز يافته‌است، اما اين پروژه در اصل نشاندهنده وسعت يافتن دامنه نفوذ هوش مصنوعي است. به گفته محققان دو مقاله‌اي كه درباره انتقال سبك و شبكه‌هاي مولد خصمانه  در اين پروژه به كار گرفته شده‌اند، به تازگي و سال گذشته انتشار يافته‌اند.

اكنون به نظر مي‌آيد فناوري هوش مصنوعي به اندازه‌اي قابل كاربرد است كه مي‌توان نتايج مقاله‌هايي كه بتازگي منتشر شده‌اند را به راحتي در قالب يك پروژه به كار بست.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۹