چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: زندانی در لیورپول درحال آزمایش فناوری هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و سلاح توسط زندانیان است.

براساس گزارش تلگراف،‌ اين زندان كه در جلوگيري از هجوم قاچاق بسته‌هاي مواد مخدر يا سلاح از مسير ديوارهاي زندان يا از هوا ناتوان شده‌است، فناوري هوش مصنوعي را براي نظارت بر دوربين‌هاي مداربسته و هشدار دادن به نگهبانان نسبت به فعاليت‌هاي مشكوك مورد استفاده قرار داده‌است. بسته‌ها معمولا از بالاي ديوار به داخل زندان پرتاب مي شوند يا با كمك پهپاد‌ها به درون زندان انتقال پيدا مي‌كنند.

در ماه‌هاي اخير موارد متنوعي از مواد قاچاق از جمله مشروبات الكلي و سلاح‌هاي سرد به درون زندان فرستاده شده‌اند. از اين رو زندان آلتكورس اكنون به نرم‌افزار تحليل ويديويي مجهز شده‌است تا تصاوير دوربين‌هاي مدار بسته را به صورت شبانه‌روزي تحت نظر داشته‌باشد.

به گفته استيو ويليام رئيس زندان آلتكورساين فناوري هوشمند مي‌تواند از تعداد هشدارهاي نادرست كاسته و سرعت واكنش نشان دادن به فعاليت‌هاي مشكوك در داخل و خارج از زندان را افزايش دهد.

اين برنامه كه توسط شركتي به نام Avigilon ساخته شده، درحال حاضر نقاط حساسي مانند نيروگاه‌ها، فرودگاه‌ها و دادگاه‌ها را تحت پوشش قرار داده‌است. اين نرم‌افزار هوش مصنوعي مي‌تواند براساس رفتارهاي عادي كه مشاهده مي‌كند، رفتارهاي مشكوك را شناسايي كند.

زندان آلت‌كورس به مدت هشت هفته اين نرم‌افزار را به صورت آزمايشي مورد استفاده خواهد كرد و پس از آن به بخشي دائمي از سيستم امنيتي زندان تبديل خواهد شد. اين اقدام پس از رويدادي انجام گرفت كه در اواخر ماه آگوست در اين زندان رخ داد و دو چاقوي ضامن‌دار از پشت ديوارهاي زندان به داخل زندان پرتاب شد.

کد خبر 354790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha