همشهری آنلاین: توریست‌ها به زودی می‌توانند روی طولانی‌ترین و مرتفع‌ترین پل معلق شیشه‌ای جهان که دو صخره بزرگ را در استان هونان چین به هم پیوند داده،‌قدم بگذارند.

 

 

 

براساس گزارش CNN، اين پل در دست تكميل است و كارگران اكنون مشغول نصب اولين صفحات شيشه‌اي روي گذرگاه پل هستند. اين پل كه چشم‌انداز تماشايي پارك ملي جنگلي ژانگ‌جياجي را به همراه دارد، طولي برابر 430 متر داشته و عرض آن 6 متر است و در ارتفاع 300 متري بنا شده‌است.

قرار بود ساخت و ساز اين پل معلق بزرگ در پايان سال 2015 به اتمام برسد.اما اكنون تاريخ افتتاح آن ماه مي سال 2016 اعلام شده‌است. 

قرار است اين پل به مرتفع‌ترين ايستگاه پرش با بانجي نيز تبديل شود و همچنين از آن براي برگزاري نمايشگاه‌هاي مد لباس نيز استفاده شود. اين پل از توانايي تحمل وزن 800 نفر برخوردار است.

نقشه‌هاي ديجيتالي اين پل ديدگاه معماري شركت طراحي آن را نمايش مي‌دهد، ساخت پلي شيشه‌اي كه در ميان ابرها محو مي‌شود. با اين‌همه توريست‌ها براي راه‌رفتن روي اين پل احتياط خواهند كرد. زيرا در اكتبر سال گذشته روي صفحات شيشه‌اي گذرگاه كوهستاني يونتايشان در مركز استان هنان چين تنها دو هفته پس از افتتاح ترك‌هايي ايجاد شد كه اين رويداد موجب ترس و وحشت توريست‌ها و فرار آنها شد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها