همشهری‌آنلاین: احمد مسجد جامعی عصر روز جمعه در بازدید از موسسه امیر کبیر گفت: این موسسه در ۱۲ بهمن سال جاری رسما افتتاح می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجدجامعی در بازدید از این موسسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی و همسر و فرزند زنده‌یاد مرحوم دکتر حسن حبیبی همراه بود، اظهار داشت: 12 بهمن امسال، همزمان با اولین سالگرد درگذشت آن مرحوم، این موسسه به طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: قرار است در این برنامه یک اثر موسیقیایی ویژه با شعری حماسی از سروده‌های مرحوم دکتر حبیبی و با آواز سالار عقیلی رونمایی شود.

به گفته مسجد جامعی این گنجینه علاوه بر هدایای مقامات خارجی و داخلی به دکتر حبیبی، مجموعه‌ای از نسخ ارزشمند خطی و چاپ سنگی، تابلو فرش‌های نفیس دست‌باف، تابلوهای نقاشی سبک قهوه خانه‌ای، ظروف قدیمی و تزئینی و دیگر هدایای نفیس را دربر می گیرد و به زودی رسما برای عموم گشایش خواهد یافت.

برخی از آثار به نمایش درآمده در این گنجینه به ویژه تابلوهای نقاشی سبک قهوه خانه‌ای با ایده و راهنمایی دکتر حسن حبیبی توسط نقاشان این سبک پدید آمده‌اند. همچنین رئیس شورای شهر که از دوستان دکتر حبیبی بوده است درباره ارزش هنری و ظرافت‌های به کار گرفته شده در برخی آثار توضیحات مفصلی ارائه داد.

در انتهای این برنامه حجت الاسلام سید محمود دعایی که از اعضای هیئت امنای این موزه است سروده مرحوم دکتر حبیبی را که قرار است بر مبنای آن اثر ویژه موسیقیایی ساخته شود قرائت کرد که با تشویق حاضران روبرو شد.

بدین ترتیب مراسم پیش‌افتتاح موزه دکتر حسن حبیبی در موسسه فرهنگی امیرکبیر رقم خورد تا این موزه خود را برای افتتاح رسمی در روز دوازدهم بهمن سال جاری آماده سازد.

زنده یاد دکتر حسن حبیبی معاون اول دولت هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی بود که در 12 بهمن سال گذشته بر اثر بیماری درگذشت.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز