همشهری آنلاین: نمایندگان کشور افغانستان برای جلوگیری از ادامه روند خشونت علیه زنان،خواستار قصاص مجرمان شدند، آنان قصاص را تنها راه برای کاهش این‌گونه اعمال غیر‌انسانی دانستند.

تازه‌ترین نوع این خشونت‌ها دو روز قبل در شهر هرات- افغانستان رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا)؛ مردی که بینی و لب همسرش را برید‌ و سپس فرار کرد. نیروی انتظامی این کشور با تأیید فرار شوهر این زن گفت که هنوز موفق به دست‌گیری او نشده و  همچنان این مرد جانی تحت تعقیب نیروهای پلیس است.

به دنبال این حادثه یعنی بریده شدن بینی و لب یک زن توسط شوهرش در هرات، صدها تن در همایش میدان مرکزی شهر هرات افغانستان، خواستار برخورد جدی با عاملان این گونه خشونت‌ها شدند.

ستاره قربانی این خشونت، سی ساله‎ است و در شهرک انجیل هرات زندگی می‎کند. حادثه زمانی روی داد که او  با تقاضای شوهر معتادش برای فروش زیورآلات خود مخالفت کرد و با چنین عکس‌العمل شدیدی از سوی او  مواجه شد.

به همین دلیل شماری از نمایندگان مجلس افغانستان با غیر‌انسانی خواندن این جنایت دولت را متهم به کم‌کاری کرده و گفتند؛ تازمانی که حکومت درقبال جنایت‌کاران برخورد جدی نکند و آنان را دوباره از قید رها کند، هیچ‌امیدی برای کاهش خشونت علیه زنان نخواهد بود.

نمایندگان از حکومت در خواست کردند که در قبال انجام چنین جنایات ضد‌بشری و ضد‌انسانی، مجرمان باید قصاص شوند و این تنها راهی است که می‌تواند برای کاهش این‌گونه اعمال غیر‌انسانی در پیش گرفت.

نمایندگان این کشور با اعتراض به عمل‌کرد کمیسیون مستقل حقوق بشر در قبال جلوگیری از انجام چنین خشونت‌هایی، خواستند که درباره‌ی چنین رخ‌داد‌های‌ غیر‌انسانی خاموش نبوده و وظیفه‌ی خود را به طور جدی برای از بین بردن این نوع خشونت‌های ضد‌بشری انجام دهد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰