همشهری آنلاین: هنرمندی ژاپنی به نام آکی اینوماتا هنر طراحی خود را با تکنولوژی چاپ سه‌بعدی ترکیب کرده و برای خرچنگ‌های هرمیت خانه‌هایی مجلل و زیبا چاپ کرده‌است.

 

 

براساس گزارش وایرد، تاکنون اردک‌ها، عقاب‌ها و دلفین‌ها از فواید تکنولوژی چاپ سه‌بعدی بهره برده‌بودند و اکنون این هنرمند ژاپنی با استفاده از همین تکنولوژی تلاش کرده تا ظاهر خرچنگ‌های هرمیت را نیز دگرگون ساخته و چهره‌ای بهتر و هنرمندانه‌تر برایشان ایجاد کند.

اینوماتا با استفاده از چاپگر سه‌بعدی دقیقی مجموعه‌ای از صدف‌های کریستالی را برای خرچنگ های هرمیت، یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین ساکنان اقیانوس‌ها ساخته‌ و قصد دارد آنها را در سواحل نیویورک،‌تایلند و یونان در اختیار این خرچنگ‌ها قرار دهد.

اینوماتا با الهام از معاملات املاک،‌مالکیت املاک، مهاجرت و جهانی شدن این مجسمه‌های کریستالی را طراحی کرده تا در آینده به خانه خرچنگ‌ها در سرتاسر جهان تبدیل شوند. به گفته وی خرچنگ‌های هرمیت در زبان ژاپنی یادوکاری نامیده می‌شوند، یعنی کسی که در مکانی موقتی زندگی می‌کند. باوجود اینکه ظاهر این خرچنگ‌ها مشابه‌است،‌اما با عوض شدن صدف،‌ ظاهر آنها نیز تغییر می‌کند.

با این‌همه ترغیب کردن خرچنگ‌های هرمیت برای استفاده از این خانه‌های مجلل نیازمند برنامه‌ای هوشمندانه‌است. زیرا این خرچنگ‌ها هر جسمی را به عنوان منزل خود انتخاب نمی‌کنند. وی برای اینکه بتواند نسخه دقیقی از صدف مورد نظر خرچنگ‌ها را از اسکن سه بعدی برای بررسی بخش داخلی صدفهایی که خرچنگ‌ها درون آن زندگی می‌کنند استفاده کرده‌است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱