همشهری آنلاین: ریچارد نوریس طی 15 سال از زمان حادثه برخورد گلوله و از بین رفتن نیمه پایینی صورتش تا زمان پیوند صوت تجربیات تلخ فراوانی را پشت سر گذاشت.

 

براساس گزارش AP، نوریس طی این 15 سال که همواره خود را از چشم همه پنهان می‌کرد، شاهد رفتار بی‌رحمانه غریبه‌ها بود،‌ اعتیاد و خودکشی را تجربه کرد. علاوه بر این با گذشت 15 سال وی هنوز نتوانسته حادثه‌ای که صورت وی را از بین برد، به دست فراموشی بسپارد.

نوریس 38 ساله اکنون زندگی جدیدی را آغاز کرده است، در دوره‌های آنلاین سیستم‌های اطلاعاتی ثبت نام کرده و تحصیل می‌کند و قصد دارد انجمنی را برای تامین هزینه‌ درمان بیماران نیازمند به پیوند صورت تاسیس کند. وی همچنین با عکاس خبری همکاری کرده و کتابی از زندگی‌اش به نام " دو چهره ریچارد" آماده انتشار کرده است.

نوریس پس از حادثه‌ای که در سال 1997 در خانه‌اش رخ داد،‌ دندان‌ها، بینی و زبان خود را از دست داده‌بود. قدرت چشایی وی باقی بود اما توانایی بویای‌اش از بین رفته‌بود و برای بیرون رفتن از خانه باید خود را در پشت کلاه و ماسک پنهان می‌کرد. اما در نهایت ادواردو رودریگز جراحی که چندین جراحی ترمیمی روی صورت وی انجام داده‌یود به او پیشنهاد پیوند صورت داد.

رودریگز جراح ارشد جراحی پلاستیک در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند است که برای سال‌ها برروی تکنیک‌های پیوند صورت مطالعه کرده‌است. در جراحی پیوند صورت برخلاف دیگر پیوند‌هایی که در آن بیمار برای زنده ماندن خود را به دست جراح می‌سپارد، بیمار برای ترمیم شرایطی غیر مهلک جان خود را به خطر می‌اندازد.

صورتی که به نوریس اهدا شد به جوانی 21 ساله به نام جاشوآ آورسانو که جانش را در اثر تصادف از دست داده بود تعلق داشت. جراحی نوریس 36 ساعت به طول انجامید زیرا جراحی بسیار پیچیده و شامل پیوند دندان‌ها، فک بالا و پایین،‌بخشی از زبان و تمامی بافت متعلق به جمجمه تا گردن بود.

نوریس پس از جراحی برای 15 ماه تحت تمرین و درمان قرار گرفت تا توانایی‌های صورت جدید را احیا کند. وی باید تا آخر عمر از داروهایی ویژه استفاده کند،‌درحالی که هر لحظه احتمال پس زده شدن بافت جدید توسط بدنش وجود دارد. با این‌همه نوریس اکنون می‌تواند رد جامعه حضور داشته باشد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز