چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دست کارگری چینی که در اثر یک حادثه در حین کار با یک دستگاه قطع شده‌بود،‌توسط پزشکان و طی عمل جراحی عجیبی نجات پیدا کرد.

پیوند

براساس گزارش CNN، پزشکان برای نجات دست این کارگر آن را به غورک پایش پیوند زدند. زی وی کارگر چینی که دست راستش را در اثر حادثه‌ای قطع کرده‌بود، چندان از سالم بودن بافت دستش و امکان پیوند آن به بازویش اطمینان نداشت اما پزشکان تصمیم گرفتند آخرین شانس برای نجات این دست را نیز بیازمایند.

وی دست قطع شده‌اش را درون یک ظرف پر از یخ قرار داده و هفت ساعت پس از وقوع حادثه آن را به بیمارستانی در نزدیکی محل کارش انتقال داد. پزشکان  این بیمارستان سپس برای حفظ جریان خون درون دست و زنده نگه داشتن آن تا زمانی که بازوی وی ترمیم شده و آماده پیوند شود،‌آن را به مچ پایش پیوند زدند.

پیوند

به گفته تانگ ژویو،‌جراح متخصص ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده در این بیمارستان می‌گوید تاکنون بیش از 20 مورد اینچنینی در چین رخ داده است و جراحی پیوند تمامی آنها موفقیت آمیز بوده‌است.

در نهایت دست این کارگر به مچ پایش پیوند خورد، تنها عروق خونی دست به عروق خونی پا متصل شدند،‌ از این رو دست از هیچ اتصال عصبی برخوردار نبوده و کاملا بی حس بود. این دست برای دوماه به پای مرد چینی متصل بود تا سرانجام جراحی نهایی انجام شده و دست به بازوی وی پیوند خورد. دست وی اکنون تا اندازه محدودی توان حرکت دارد و پزشکان به او گفته‌اند که پس از 6 ماه توانایی کامل به دست او بازخواهد گشت.

کد خبر 242928
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز