همشهری آنلاین: باترکاپ اردکی است که در زمان تولد یکی از پاهایش در جهتی نادرست قرار داشت، مشکلی که با استفاده از تکنولوژی چاپ سه‌بعدی رفع شده و زندگی عادی همراه با شهرتی را برای این اردک به ارمغان آورده‌است.

 

 

براساس گزارش گیزمگ، صاحب اول باترکاپ پیش از اینکه برایش خانه‌ای جدید بیابد، تلاش کرد با کمک فیزیوتراپی او را درمان کند،‌اما تاثیر این درمان موقتی بود و پا که به صورت مادرزادی در جهتی نادرست قرار گرفته بود، تنها به صورت موقت به حالت عادی باز‌می‌گشت و پس از مدتی اردک دوباره برای راه رفتن مشکلات فراوانی داشت.

پس از آن بود که باترکاپ به مرکزی در آرلینگتون آمریکا فرستاده شد و در‌آنجا بود که صاحب جدید اردک تصمیم گرفت برای پای ناقص این پرنده به دنبال یک جایگزین باشد. وی در نهایت با کمک شرکت چاپ سه‌بعدی NovaCopy پای سیلیکونی جدیدی ساخت که با اجسام پلاستیکی سختی که معمولا توسط چاپگرهای سه‌بعدی تولید می‌شوند، تفاوت زیادی دارد، زیرا پای اردک برای قابل استفاده بودن باید انعطاف‌پذیر باشد.

طرح نهایی جورابی سیلیکونی و قابل انعطاف است که بدون ایجاد حس آزاردهنده پای مصنوعی، جایگزین پای ناقص باترکاپ خواهد شد. این پای چاپی پس از شکست چند طرح در نهایت تایید شده و به زودی به این اردک اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۸ تیر ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۱