مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

گروه شهری: فاز دوم پروژه باغ پرندگان تهران که قرار است در نیمه دوم سال‌جاری تکمیل و تحویل شهروندان شود، به پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۶۰ درصد رسیده است.

 بنابراین گزارش، فاز اول باغ پرندگان تهران در مساحتی در حدود 15هکتار در بهار امسال به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون نیز فاز دوم آن به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای رسیده است.لطیف پنداریان مجری طرح باغ پرندگان در گفت‌وگو با شهرنوشت درباره آخرین وضعیت فاز دوم باغ پرندگان پایتخت گفت:

عملیات زیربنایی و عمرانی فاز دوم باغ پرندگان تهران به پایان رسیده و برای تکمیل فاز دوم نیازمند ورود تجهیزات از خارج کشور هستیم که این امر به‌دلیل تحریم هنوز محقق نشده است. پنداریان با اشاره به خرید کابل و توری برای سازه کابلی فاز دوم اظهار کرد: هم‌اکنون این تجهیزات از کشور ایتالیا خریداری شده و پول آن نیز پرداخت شده و قرار است بخش اول آن به کشور حمل شود. وی با تأکید بر اینکه حمل این تجهیزات به داخل کشور کار دشواری است، تصریح کرد:

محدوده‌ای که قرار است با توری پوشیده شود 6.5هکتار مساحت دارد که البته پهن کردن توری در فضای 6.5 هکتاری کار سخت و زمانبری است. در این فضای حدودا 6.5 هکتاری پرندگان به‌صورت آزادانه پرواز خواهند کرد، ستون‌هایی با ارتفاع 50متر و قطر 5.2 متر و 216عدد مهار جانبی نصب می‌شود که توسط شبکه‌ای با بیش از 63هزار متر کابل در سایزهای مختلف اسکلت‌بندی شده است.

کد خبر 226596
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز