همشهری آنلاین: شهروندان ونزوئلایی به منظور خداحافظی با پیکر چاوز در مقابل بیمارستان نظامی کاراکاس تجمع کرده و پیکر چاوز را به سوی آکادمی ارتشی ونزوئلا هدایت کردند.

شهروندان ونزوئلایی شب گذشته(چهارشنبه) به منظور خداحافظی با پیکر هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا در مقابل بیمارستان نظامی کاراکاس، پایتخت ونزوئلا نجمع کردند و پیکر او را به سوی آکادمی ارتشی کاراکاس که چاوز در سال 1975 بنا نهاده بود، هدایت کردند.

تابوت حامل جسد چاوز از میان جمعیت حامی و متاثر وی عبور کرد و ملت ونزوئلا با رهبر خود وداع کردند.

در حالی که سرود ملی ونزوئلا در مقابل بیمارستان نظامی محل مداوای چاوز نواخته می شد، مادر وی در کنار تابوتش اشک می‌ریخت.

پیکر چاوز به آکادمی نظامی ونزوئلا منتقل شد، مکانی که این سرهنگ سابق زمانی از آن به خانه دوم خود یاد کرد. قرار است مراسم رسمی تشییع جنازه چاوز روز جمعه با حضور مقام های عالی رتبه کشورهای دیگر برگزار شود.

صدها نفر شب گذشته را در مقابل بیمارستان محل مداوای چاوز سپری کردند و در حالی که پرچم های ونزوئلا را در دست داشتند، شعار همه ما چاوز هستیم، سر می دادند.

برخی از نزدیکترین متحدان چاوز از جمله ˈکریستینا فرناندزˈ رییس جمهوری آرژانتین، خوزه موجیکا رییس جمهوری اروگوئه و اوو مورالس رییس جمهوری بولیوی برای شرکت در مراسم تشییع جنازه وی روز چهارشنبه، وارد ونزوئلا شدند.

رهبر 58 ساله ونزوئلا روز سه شنبه به دلیل ابتلا به عفونت شدید تنفسی درگذشت. قرار است زمان برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری در ونزوئلا ظرف 30 روز آینده اعلام شود.

نیکولاس مادورو معاون چاوز به طور موقت سکان هدایت این کشور را برعهده می گیرد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۶