همشهری آنلاین: نیکلاس مادورو، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا ،واشنگتن را به مبتلا کردن رئیس جمهوری فقید ونزوئلا به ویروس سرطان متهم کرده است.

ونزوئلا

به گزارش پرس تی وی: معاون رئیس جمهوری ونزوئلا،همچنین از اخراج دو مقام سفارت امریکا به اتهام جاسوسی نظامی علیه کشورش خبر داد.

نیکلاس مادورو، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا، روز سه شنبه (۱۵ اسفند) پس از برگزاری اجلاس اضطراری با فرماندهان عالیرتبه نظامی و غیر نظامی این کشور که قبل از اعلان خبر درگذشت چاوز برگزار شد، در نطقی تلویزیونی، دولت امریکا را به مبتلا کردن چاوز به ویروس سرطان متهم کرد.

کاراکاس، همچنین سرهنگ دیوید دلموناکو وابسته نیروی هوایی سفارت امریکا و سرگرد دولین کوستال، معاون وی را به تلاش برای طراحی کودتای نظامی علیه دولت ونزوئلا متهم کرد.

واشنگتن، نیز استخدام این دو مقام رسمی را در سفارت این کشور در ونزوئلا تائید کرد و افزود، دلموناکو در آن زمان در مسیر بازگشت به امریکا و کوستال نیز در امریکا بوده است.

مادورو همچنین در سخنانی که در لفافه به امریکا اشاره داشت، یادآورشد، « شک نداریم» که « دشمنان تاریخی میهن‌مان» موجب سرطان چاوزکه اولین بار در سال ۲۰۱۱ تشخیص داده شد، شده‌اند.

مادورو همچنین این وضعیت را با وضعیت مرگ یاسر عرفات، رهبر فقید سازمان آزادیبخش فلسطین که وی مدعی شد، او را به بیماری مبتلا کرده بودند، مقایسه کرد.

در همین حال، پاتریک ونترل، سخنگوی وزارت امورخارجه ارمیکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، واشنگتن قویا این ادعا را که امریکا در بیماری چاوز دخالت داشته است، رد می‌کند.

رئیس جمهوری ۵۸ ساله ونزوئلا روز سه شنبه (۱۵ اسفند ) پس از دو سال مبارزه با بیماری سرطان درگذشت.

رئیس جمهوری فقید ونزوئلا در سال ۲۰۱۱ میلادی، امریکا را توسعه یک فناوری با هدف مبتلا کردن رهبران امریکای لاتین به سرطان متهم کرده بود.

کریستینا فرناندز دی کرشنر، رئیس جمهور آرژانتین، دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل و فرناندو لوگو، رئیس جمهوری سابق پاراگوئه همگی به دلیل ابتلا به سرطان تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

چاوز در آن زمان گفته بود،« آیا عجیب خواهد بود اگر آن‌ها در حال توسعه یک فن آوری برای ایجاد سرطان باشند و تاکنون هیچکس از آن اطلاع نداشته باشد ؟»

کد خبر 204333
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز