همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: هنر نقاشی یا حکاکی رو سنگ‌های رودخانه هنری شیرین و زیبا هستند.

 

 

 

شری لیندبرگ هنرمند کانادایی، این هنر نقاشی یا به عبارتی حکاکی روی سنگ‌های بزرگ رودخانه‌ای را در یک گردش دوستانه کنار رودخانه‌‌های آرام و زبیا الهام گرفته است.

او می‌گوید؛ همانطور که برای استراحت کنار رودخانه نشسته بودم به سنگ‌های داخل آب خیره شده بودم. از نظر من هر کدام از آنها تابلوی زیبایی در دل خود پنهان کرده بودند. بعضی از آنها به قدری واضح و آشکار بود که حتی دوستانم بدون تامل، نظر مرا تایید می‌کردند.

همین باعث شد که چند نمونه از سنگ‌ها را داخل کوله پشتی خود ریخته و به خانه بردم. روی آنها با رنگ آکریلیک کار کردم. طرح‌های ساده که از دل سنگ می‌تراوید. نتیجه بسیار خوب از کار در آمد. من سنگ‌ها را به مناسبت تولد و هر جشنی به دوستانم هدیه می‌دادم. و آنها هم بسیار خوشحال می‌شدند.

کم کم گردش‌های آخر هفته من تبدیل به جمع آوری سنگ‌های از این قبیل از رودخانه‌های مختلف شد. این دیگه یک سرگرمی نبود. بلکه یک عشق یک حرفه و یک وابستگی عمیق بین من و سنگ‌های رودخانه شد.

گویی آنها مرا صدا می‌زدند. بیشتر آنها نیاز به دستکاری  و کندکاری نداشت ولی تعدادی از آنها نیاز بود که کمی بیشتر بر روز آنها کار شود. تا آنچه را که سنگ در دل خود پنهان کرده بود بیرون بریزد. من فقط به کمک می‌کردم. همین و بس!

بعد از مدتی دوستانم مرا تشویق کردند که از کارهایم نمایشگاه بگذارم و من به کمک آنها نمایشگاهی از کار‌های نقاشی سنگ  ترتیب دادم . این نمایشگاه با استقبال خوب مردم روبرو شد. اصلا باور نمی کردم. تقریبا همه تابلو سنگ‌های من دراین نمایشگاه فروش رفت و چند طرح هم به سفارش گرفتم.

حال حدود 15 سال است که مانند روح سرگردن کنار رودخانه‌ها با کوله‌پشتی که گاهی بسیار سنگین است، می‌گردم و سنگ‌های مورد نظر خود را جمع می‌کنم تا به تابلوی زیبای تبدیل کنم.

این دیگر حرفه‌ای من شده است. تاکنون نمایشگا‌های بیشماری در کشور‌های مختلف برگزار کرده‌ام که استقبال خوبی از آنها شده‌اند. به نظر من مردم به من و کار‌هایم لطف دارند.

من برای پیدا کردن سنگ‌ها یا "بوم سنگی"  خود گاه، صد‌ها مایل پیاده روی کرده‌ام. زمان‌هایی هم وجود داشته  که اصلا بوم سنگ مورد نظر خود را پیدا نکرده و دست خالی باز گشته‌ام. گاهی با کوله سنگین از بوم سنگ بارها در راه مانده و خسته شده‌ام. با این وجود من عاشق این کار هستم.

انتخاب سنگ با برجستگی‌ها، رنگ‌های جالب، نسبتا صاف و در اندازه معقول مد نظر من است. آنها را به گونه‌ای انتخاب می‌کنم که سطح اتکا حتما داشته باشند و بصورت بسیار جالب در معرض دید قرار بگیرند.

بعضی از سنگ‌ها را لعاب می‌زنم که درخشندگی خودشان را حفظ کنند. بعضی دیگر را با بوته‌ها و رنگ‌های گیاهی رنگ می‌کنم تا جلوه طبیعت را در درون آنها حفظ کنم.

فروشگاه‌های بیشماری طالب خرید کارهای سنگی من هستند.آنچه که برای من عشق، شادی و شعف می‌آورد برای آنها سود سرشار دارد.
خانه‌ام گاهی پر از عطر رودخانه است. این را افرادی که به خانه‌ام می‌آیند نیز می‌گویند. وقتی از شکاف سنگ کوچکی برای نشان داده شکاف صخره‌ای بزرگی در دل طبیعت استفاده می‌کنم، بسیار هیجان انگیز است.

من به چیزی جز این هیجان، شور و نشاط  فکر نمی‌کنم. رنگ‌هایی که روی این بوم سنگ‌ها استفاده می‌کنم بسیار به رنگ طبیعت نزدیک است. این کار باعث می شود نقاشی روی سنگ بسیار طبیعی به نظر آید. زیباست واقعا زیباست...

من برای کارهای سنگی خود سایتی طراحی کردم که به توان این زیبایی‌ها را به تمام جهان نشان دهم. نگاه کنید آیا واقعا زیبا نیستند.

http://bicyclegardening.com

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۰