سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تصویر سیاه و سفیدی مردی بی‌نام‌ و نشان که از سال 2004 تا کنون هیچ چیز درباره خودش به یاد نمی‌آورد، برای کمک مالی به وی با قیمت 90 دلار به فروش می‌رسد.

پرتره مرد فراموش شده

به گزارش میل آنلاین، این تصویر در حقیقت نقاشی متشکل از دو میلیون نقطه جوهری از مردی است که در سال 2004 خونین و نیمه‌مرده در پشت یکی از رستوران‌های برگر‌کینگ در جورجیای آمریکا یافته شد.

پرتره مرد فراموش شده

میگوئل اندرا پرتره بنجامین کایل را که در سال 2004 بیهوش و خون‌آلود در میان سطل زباله رستورانی زنجیره‌ای پیدا شده‌بود، در حالی که هنوز هیچ چیز از گذشته خود به یاد ندارد را به تصویر کشید. وی قصد دارد به این مرد 64 ساله که به فراموشی پس‌رونده مبتلا است،‌ اختلالی که باعث به فراموش کردن گذشته پیش از وقوع رویداد منجر به فراموشی خواهد شد، از طریق فروش این نقاشی کمک مالی کند. پزشکان از آنجایی که بدن بی‌هوش این مرد در پشت رستوران برگز‌کینگ یافته شده بود،‌نام او را موقتا B.K گذاشتند.

پرتره مرد فراموش شده

آقای کایل، تنها شهروند آمریکایی است که با وجود آگاهی از موقعیتش،‌نام وی همچنان در میان لیست مفقودین قرار دارد، وی دارای شماره شهروندی نیست، نمی‌تواند در مراکز بی‌خانمان‌ها پناه بگیرد و حتی امکان قرض گرفتن یک کتاب از کتابخانه را نیز ندارد.

هویت وی پلیس و FBI را دچار سردرگمی کرده زیرا اثر انگشت وی و یا حتی چهره وی در هیچ‌یک از پرونده‌های افراد گم‌شده نیست. حتی از زندگی وی فیلمی به نام یافتن بنجامین به کارگردانی جان ویکستروم ساخته شده است.

پرتره مرد فراموش شده

وی سپس توانست در ایالت فلوریدا کارت شناسایی به دست آورد و در رستورانی مشغول به کار شود و سرپناهی برای خود بیابد. اما هنوز هیچ خاطره‌ای از گذشته خود ندارد و چیزی درباره خانواده‌اش به یاد نمی‌آورد. وی اخیرا در مصاحبه‌ای با ABC گفت: من در اصل وجود ندارم. من انسانی هستم که درمیان تمامی اسناد اداری و شناسایی نامرئی هستم. هیچ برنامه‌ای برای آینده‌ام ندارم و گاه آرزو می‌کنم کاش آن روز هرگز به هوش نمی‌آمدم.

تا کنون تنها دو نفر اعلام کرده‌اند که در گذشته او را در فروشگاه شیرینی در جورجیا ملاقات کرده‌اند. کایل با وجود کمک‌های فراوانی که از جانب دیگران به او می‌شود هنوز چیزی درباره خودش نمی‌داند و به یاد نمی‌آورد.

پرتره مرد فراموش شده

میگوئل آندرا، نقاشی که به خاطر کشیدن نقاشی‌های واقع‌گرایانه شهرت زیادی دارد، اکنون با کشیدن پرتره کایل  تصمیم دارد نیمی از عایدی ناشی از فروش این طرح‌های 90 دلاری را برای کمک به وی، به کایل اهدا کند. کشیدن این نقاشی 138 ساعت زمان برده است. این نقاشی ترکیبی از نقاط جوهری متعددی است که با سرعت چهار نقطه بر ثانیه بر روی کاغذ نقش بسته‌اند.

کد خبر 194799
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز