همشهری آنلاین: طی درگیری‌های پلیس با دهها هزار تظاهرکننده کویتی که در اعتراض به دستور امیر کویت در زمینه تغییر سیستم انتخابات تظاهرات کرده بودند بیش از 100 تظاهرکننده و 11 نیروی پلیس زخمی شدند.

 

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، محمد الحمیدی، مدیر جمعیت حقوق بشر کویت در تویتر اعلام کرد که زخمی‌ها به بیمارستان الامیری منتقل شده‌اند و برخی از آنها وضعشان وخیم است.

وزارت کشور کویت نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که 11 نیروی پلیس به دلیل پرتاب سنگ از سوی تظاهرکنندگان مجروح شدند.

این در حالی است که فعالان اعلام کردند که پلیس دست‌کم 15 تن از جمله نمایندگان سابق پارلمان و یک روزنامه نگار را بازداشت کرد.

یکی از شاهدان عینی اظهار کرد که پلیش ضد شورش تظاهرات‌های متعدد را که در هر کدام از آنها از 400 تا 500 تن شرکت داشتند، سرکوب کرد و چند دقیقه به معترضان مهلت داد تا متفرق شوند و سپس بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور را به سمت آنها شلیک کرد.

یکی دیگر از شاهدان عینی اظهار کرد که پلیس که یک راهپیمایی دیگر که متشکل از 2000 تظاهرکننده بود و تظاهرکنندگان در آن به سمت برج‌های کویت می‌رفتند، محاصره کرد و با بمب‌های صوتی به آنها حمله برد که بیشتر آنها مجبور شدند به سمت بازار مجاور فرار کنند.

نیروهای امدادی اظهار کردند که چند تن بر اثر اقدامات خشونت‌آمیز مجروح شدند. آمبولانس‌ها کمک‌های اولیه را به مجروحان دادند و آنها را به بیمارستان منتقل کردند.

به دنبال آنکه دولت شنبه از زمان انتخابات در اول دسامبر و تغییر قانون انتخابات "برای حمایت از وحدت ملی" خبر داد، مخالفان تصمیم گرفتند که به خیابان‌ها بیایند.

در این راستا گروه‌های سیاسی کویت انتخابات آتی پارلمان را در اعتراض به تصمیم دولت در زمینه تغییر سیستم انتخابات تحریم کردند.

پیشتر وزارت کشور کویت نسبت به برگزاری تظاهرات در خارج از میدانی در نزدیکی پارلمان که اعتراض‌ها در ماه‌های اخیر در آنجا برگزار می شد، هشدار داد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳