همشهری آنلاین- ندا شریف: اگر به باغ و باغ‌داری علاقمندید و فضای کافی در اختیار دارید، به جای دور ریختن تخته‌های اضافی از آن‌ها برای ساخت میز باغبانی استفاده کنید.

برای کسانی که دوست دارند اوقات فراغت خود را به گل و گیاه و پرورش سبزیجات مختلف اختصاص دهند، از بوی گوجه فرنگی تازه لذت برده، سبزی روزانه را با دست خود بچینند، داشتن جایی برای نگه‌داری وسایل این کار ضروریست. جایی که بتوان ابزار باغبانی، گلدان‌ها، دانه‌ها و چیزهای مورد نیاز را قرار داد و ضمن ایجاد نظم و سهولت کار از زیبایی آن نیز لذت برد. پس چوب‌ها و وسایل اضافی خانه را دور نریزید. با کمی ابتکار یا با استفاده از مدل‌های فوق، می‌توانید جایگاهی زیبا و مناسب در انباری، گلخانه یا گوشه‌ای از باغ درست کنید.

از این میز کار می‌توانید به صورت ایستاده برای انجام کارهای کوچک باغبانی از جمله نشاء نهال‌ها استفاده کنید. حتی از آن برای قرار دادن بعضی از گلدان‌های زیبا استفاده کنید.

چون این میز در هوای آزاد در معرض آفتاب و باران قرار می‌گیرد، بهتر است جنس وسایلی که انتخاب می‌کنید مقاوم باشد. در مورد چوب بهتر است سرو یا ساج باشد تا سریع نپوسد. نوع پلاستیکی آن ارزان‌تر اما کم دوام‌تر است. نوع فلزی با در نظر گرفتن شرایط آب ‌و هوایی و این که زنگ‌ نزند، قابل استفاده است.

بعضی از این میزها کوچک و قابل حمل‌ونقل‌اند و بعضی در گوشه‌ای از گلخانه نصب می‌شوند. مدل آن‌ها با توجه به سلیقه باغبان می‌تواند بسیار متنوع باشد. بعضی دارای سینک خشک مخصوص ذخیره خاک و سیستم فاضلاب برای تخلیه آب هستند.

http://parkdaleave.blogspot.com, http://en.wikipedia.org

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز