دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: شما زحمت کشیده‌اید تا فضای سبزی ایجاد کنید و از دیدن آن لذت ببرید. از دست دادن باغ پر از گل و گیاه و سبزیجات تازه‌ای که در گوشه آشپزخانه پرورش داده‌اید، آسان نیست. از طرفی تعطیلات فرصت مسافرت را پیش روی شما می‌گذارد تا فارغ از دغدغه‌های شهری چند روزی را در آرامش بگذرانید. چاره کار چیست؟

چطور در مسافرت گیاهان را بی‌آب نگذاریم؟

برای آن که هنگام برگشت از سفر با منظره از دست دادن بهترین گیاهان خود مواجه نشوید، نکات زیر در سالم و شاداب ماندن آن‌ها به شما کمک می‌کند.

گیاهان داخل ساختمان


- هنگام ترک منزل فراموش نکنید که گیاهان در فصل گرما به آب بیش‌تری نیاز دارند و این مهم‌ترین نکته‌ایست که باید به خاطر بسپارید. حباب‌های شیشه‌ای یا پلاستیکی مخصوص که با آب پر و وارد خاک می‌کنید، آب مورد نیاز گیاه را هنگام تشنگی تامین می‌کنند. این روش در صورتی که گلدان‌های کمی داشته باشید، مناسب است اما اگر تعداد گلدان‌ها زیاد باشد، مقرون به صرفه نیست.

- راه‌حل دوم قرار دادن چند عدد آجر داخل وان حمام و قرار دادن گلدان‌ها روی آن‌هاست. راه‌آب را ببندید. بگذارید آب روی آجرها را بگیرد تا گیاهان موقع نیاز آب داشته باشند. هرگز گلدان‌ها را مستقیم داخل آب نگذارید چون باعث پوسیده شدن ریشه‌ها می‌شود.

- روش دیگر برای حفظ آب گیاه، آن که به آن‌ها خوب آب دهید سپس با یک نایلون تمیز آن‌ها را بپوشانید. با گذاشتن چند تکه چوب مانع از چسبیدن نایلون به گیاه شوید. رطوبت داخل نایلون به شاداب ماندن آن‌ها کمک می‌کند. در صورتی که گلدان خیلی بزرگ است، فاصله بین پایین گیاه و بالای گلدان را بپوشانید و سر نایلون را ببندید. این روش‌ها تقریبا برای یک هفته مناسبند اما اگر مدت طولانی‌تری در تعطیلات هستید از یکی از همسایگان یا دوستان کمک بگیرید.
گیاهان
به هر حال قبل از ترک منزل همه گلدان‌ها را خوب سیراب کنید.

moreآشنایی با 10 نکته مهم در نگهداری از گیاهان آپارتمانی

کنترل دما

در تعطیلات تابستان هنگام ترک خانه که مطمئنا به دلیل صرفه‌جویی کولرها خاموش خواهند شد، باید به فکر گرمای محیط باشید. اگر خانه شما در منطقه گرمسیر واقع است، گیاهان را به خنک‌ترین قسمت ساختمان که زیرزمین یا پارکینگ است، منتقل کنید. هرچه دما پایین‌تر باشد، گیاه آب خود را دیرتر از دست می‌دهد. دقت کنید آن‌ها را از نور محروم نکنید. پنجره‌های زیرزمین یا پارکینگ نورگیر محل مناسبی برای قرار دادن آن‌هاست. با رعایت نکات فوق، خیالتان برای یک هفته راحت باشد.

گیاهان بیرون ساختمان

در مورد گیاهان بیرون ساختمان، چاره کار استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای اتوماتیک است. برای ذخیره بیش‌تر آب، گلدان‌ها را داخل ظروف آلومینیومی بگذارید و دعا کنید شانس با شما در آمدن باران یار باشد.

گیاهان

http://tlc.howstuffworks.com

کد خبر 180116
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز