یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: انجام ورزش و به دست آوردن مواد غذایی تازه از میان سودمندی‌های باغبانی است، اما باغبانی خطرات بالقوه‌ای هم دارد که باید از آن‌ها اجتناب کنید.

پوشیدن لباس‌های مناسب و دستکش‌های ایمنی ضروری هستند. پوشیدن دستکش باعث محافظت دست‌های شما در برابر مواد محرک پوست، بریدگی‌ها و مواد آلوده کننده می‌شود.

با پوشیدن پیراهن آستین‌بلند و شلوارهای بلند از گزیده شدن بوسیله حشرات جلوگیری کنید. چکمه‌های ساق بلند لاستیکی برای جلوگیری از گزش کنه‌ها که در نزدیکی زمین تکثیر می‌کنند، ایده خوبی است. از مواد دافع حشرات مانند DEET استفاده کنید.

هنگامی که از از ابزارها و تجهیزات برقی استفاده می‌کنید، از عینک‌های ایمنی، محافظ‌های گوش، کفش‌های محکم و شلوارهای دراز استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که این تجهیزات به درستی کار می‌کنند. ابزارها، وسائل و مواد شیمیایی مضر را از دسترس کودکان دور نگهدارید.

با پوشیدن پیراهن آستین‌بلند، به سر گذاشتن کلاه با لبه پهن، عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب با فاکتور محافظت در برابر خورشید (SPF) پانزده یا بالاتر از خودتان در برابر نور خورشید محافظت کنید.

برای کاهش خطر بیماری‌های مربوط به دمای بالا اقداماتی انجام دهید. مقدار زیادی آب بنوشید و به طور مرتب کارتان را متوقف و در سایه استراحت کنید. اگر احساس تنگ نفس یا درد عضلانی می‌کنید، کارتان را قطع کنید.

مراقب نشانه‌ای بیماری‌های مربوط به گرما مانند درجه حرارت بیش‌ازحد بالای بدن، سردرد، سرگیجه، تهوع، گیجی، از دست رفتن هوشیاری و فشارخون بالا در خود و اطرافیانتان باشید. افراد بالای ۶۵ سال و نیز افرادی که اضافه‌وزن دارند در معرض خطر بیشتر بیماری‌های مرتبط با گرما هستند.

اگر آرتریت دارید، از ابزارهایی استفاده کنید که گرفتن آن‌ها ساده باشد و با توانایی شما مطابقت داشته باشند. اگر داروهایی مصرف می‌کنید که باعث خواب‌آلوده شدن شما یا قوه قضاوت یا زمان واکنش شما را مختل می‌کنند، از نردبان‌ها بالا نروید، از ابزارهای برقی استفاده نکنید یا هر کار دیگری را که شما در معرض جراحت قرار می‌دهد، انجام ندهید.

مهم است که واکسیناسیون کزاز/دیفتری‌تان را روزآمد کنید. باکتری کزاز در خاک زندگی می‌کند و از راه زخم‌های پوستی وارد بدن می‌شود. باغبان‌ها به‌خصوص به عفونت کزاز مستعد هستند، چراکه درون خاک چاله می‌کنند، از ابزارهای تیز استفاده می‌کنند و گیاهان با نوک‌های تیز را جابه‌جا می‌کنند.

کودکان و سالمندان زیر 4 سال بیشتر در معرض بیماری‌های ناشی از گرما قرار دارند، افراد دارای اضافه‌وزن یا مبتلابه سایر مشکلات سلامتی و کسانی که از برخی داروهای خاص، همچون داروهای ضدافسردگی، خواب‌آور یا ضدفشار خون استفاده می‌کنند نیز ازجمله این افراد به شمار می‌روند.

منبع: Healthday

کد خبر 332363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha